Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Раздел 6. Ответственность компании и конкуренция






    Тема 10. Corporate Responsibility (Ответственность компании)

    FIB, Unit 11.

    Лексика: потребители и компании – их взаимовлияние; политика компании по оплате товаров; выгоды для компании;

    Основная лексика урока:

    1. corporate responsibility; to behave responsibly

    2. market research

    3. ethical (adj); an ethical policy; a non-ethical organization; to conduct a business in an ethical way; to introduce an ethical policy

    4. spending power

    5. to pollute the environment; be harmful to the environment; to reduce damage to the environment

    6. to cover sth

    7. payment on time

    8. product policy

    9. ‘first world’ prices

    10. ‘third world’ goods

    11. an equal opportunities policy

    12. to pay dividends to sbd

    13. to provide jobs for sbd

    14. to help sbd with sth

    15. to be active in sth

    16. national economic health

    17. long-term gains (n)

    18. to lose confidence in a company

    19. to conduct irresponsible marketing

    20. to go out of business

    21. to test products on animals

    22. self-sufficient (adj)

    23. to delay payment; frequent late payment (n); the average payment period

    24. to deny people their human rights; to abuse human rights

    25. armaments

    26. an oppressive regime

    27. to charge interest on a debt

    28. invoice (n); to settle/pay an invoice; to submit/send an invoice

    29. base rate (n)

    30. penalty (n)

    31. fortnight (n)

    32. legislation (n)

    33. to raise awareness about sth

    34. a spokesman

    35. cash-flow (n)

    36. to pay by credit card

    37. delaying tactics (n)

    38. to pay within …(30)… days

    39. to have a reputation

    40. to tolerate sth

    41. to face bankruptsy

    42. to promote fair trade with

    43. to concentrate one’s efforts on sth

    44. to put sth as top priority

    45. to be concerned about sth

    46. destruction of the rain forests

    47. factory farming

    48. sweat-shop (n)

    49. phosphates (n)

    Чтение (изучающее): Late payment of commercial debts c.123 FIB SB

    Аудирование: Business Communication: признакиответственного покупателя с.127 SB

    Речевые образцы: согласие; компромисс; убеждение; предложение; принятие предложения.

    Говорение: переговоры между агентом-продавцом и покупателем о цене.

    Грамматические структуры: косвенная речь; прямые и встроенные вопросы (GW3: Units 10, 15);

    Перевод: Tradecraft c.130 FIB SB, You don’t get cocaine… c.128 SB, Tradecraft puts social priorities … c.128 SB, c.55 WB.

    Письмо: сочинение о компании, которая выполняет обязательства социальной и экологической ответственности c.53 WB.

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Найти доп. инф-цию о The Co-operative Bank https://www.co-operativebank.co.uk, Tradecraft https://www.tradecraft.co.uk,

    компьютерная программа Professor Higgins (Units 47-52),

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What can you say about ‘ethical consumers’ and ‘ethical policy’?

    2. What responsibilities does a company normally have? What benefits can a company get for that?

    3. Can you comment on the problem of late payment?

    4. Do you agree that if a company wants to be profitable it must appear to be ethical?

     

    Тема 11. Competition (Конкуренция)

    FIB, Unit 12.

    Лексика: открытый рынок; конкуренты; доля рынка; введение этической политики; поддержание лояльности покупателей; спонсирование спортивных соревнований;

    Основная лексика урока:

    1. competition (n) between; to compete with sbd on/for sth; competitor (n) / rival (n); competitive (adj); competitiveness (n)

    2. market share (n); global market place; to enter a new market; to penetrate a market; a market leader

    3. stock exchange (n)

    4. parent company (n)

    5. to exploit

    6. a company merger

    7. to outsell sbd by/around (…%)

    8. ratio (n)

    9. to gain supremacy

    10. a best-known trademark

    11. race (n)

    12. operating profit (n)

    13. to ship; shipment (n)

    14. a marketing break

    15. franchise (n)

    16. to claim the lead; claim to retain the lead

    17. to overcome

    18. to fight for/over

    19. overseas

    20. be dominant in a market

    21. tactics (n, s)

    22. cost focus

    23. growth potential (n)

    24. to make staff redundant

    25. to launch (a product)

    26. to reduce productions costs

    27. to increase one’s market share

    28. a policy of low/high pricing

    29. to expand

    30. to stand out from the competition

    31. a competitive edge

    Чтение (изучающее): Pepsi and Coca-Cola, c.126

    Аудирование: Business Communication: оконкуренции на мировом рынке, с.138 FIB SB

    Речевые образцы: начало собеседования; вопросы; похвала; самооценка; сильные стороны (профессиональные и личностные).

    Говорение: интервью претендентов на рабочее место

    Грамматические структуры: повторение степеней сравнения прилагательных и наречий, сравнительные конструкции (GW3: Unit 13);

    Перевод: CV, Key vocabulary c.132 c.141, The Coca-Cola company c.133 FIB SB, Письмо: a) CV для приема на работу c.62 WB) вопросы для интервью; WB.

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Найти доп. инф-цию о Pepsi https://pepsiworld.com,

    Coca-Cola https://www.cocacola.com,

    Unit 12, c.58-71 WB;

    компьютерные программы Professor Higgins (Units 94-104), English for Business: Managing quality: a) The Background to the Company; b) I’m responsible for…; f) Working for a Multinational Company.

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

    Контрольные вопросы по теме.

    1. Comment on the terms ‘market share’ and ‘market leader’.

    2. What have you learnt about Coca-Cola in this unit?

    3. What have you learnt about Pepsi-Cola in this unit?

    4. What is an open market? Is your country an open market?

    5. What three strategies for becoming a market leader do you know of?

    6. What information should a CV contain?

     

    III курс

    Базовые учебные пособия курса:

    G. Tullis, T. Trappe. New Insights into Business (NIB): Students’ Book (SB); Workbook (WB);

    D. Cotton, D. Falvey, S. Kent. Market Leader (ML): Course Book (CB); Writing File (WF);

    J. Dooley, V. Evans. Grammarway 4 (GW4).






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.