Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Activity (ties) (n)






    2. ambitious (adj)

    3. analyse (v)

    4. applicant (n)

    5. application (n)

    6. apply for (v)

    7. appointment section

    8. assess (v)

    9. assessment (n)

    10. base a decision

    11. basic (technical) skills

    12. capable of doing sth

    13. familiarize sb with sth

    14. be satisfied with

    15. be suitable for

    16. be worth (worthy) of

    17. blue/white collars

    18. bonus (n)

    19. bring the wrong person on board

    20. career

    21. challenge (v), (n)

    22. challenging (adj)

    23. clerical workers

    24. complete a standard application form

    25. corporate downsizing

    26. curriculum vitae (CV) (BrE), resume (US)

    27. do background checks

    28. employ (v)

    29. employment/unemployment (n)

    30. employment agency

    31. enclosed CV

    32. experience in a job/ job experience

    33. hire an employee

    34. fire an employee

    35. fit for work

    36. fit the corporate culture

    37. flexible (adj)

    38. flexibility (n)

    39. headhunter

    40. intern/ trainee (n)

    41. job interview

    42. land a better job

    43. law breaker

    44. lead and coach

    45. letter of application (BrE)/ covering letter (US)

    46. look for/seek for (v)

    47. mother tongue

    48. patterns of behaviour

    49. personality traits

    50. post/position (n)

    51. probation (n)

    52. propel up a corporate ladder

    53. select/choose (v)

    54. recruit (v), (n)

    55. reference(s) (n)

     

    Чтение (изучающее): Fit fir Hiring? It’s Mind Over Matter, c.16 NIB SB

    Аудирование: Business Communication: обсуждение объявления о найме на работу; мнеджер по персоналу отвечает на вопросы о способах интервьюирования и отбора кандидатов. С.20, 23. NIB SB;

    Речевые образцы: представление себя, обсуждение должностных обязанностей, представление компании, ознакомительная беседа; уточнение информации; знакомство и приветствие.

    Говорение: диалог: a) между менеджером отдела и кандидатом на должность; b) между менеджером по кадрам и кандидатом на должность; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу.

    Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW4: Unit 2);

    Перевод: Job Ads: Reading between the lines, c.8, NIB WB.

    Письмо: резюме и письмо-заявление о приеме на работу, c.23 NIB SB

    Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

    Самостоятельная работа:

    Газета “The Financial Times”, отдел Recruitment.

    компьютерная программа International Sales.

    https://www.washingtonpost.com

    https://www.ft.com

    https://www.guardian.com

    https://www.hbr.harvardbusiness.org

    https://www.iht.com

    https://www.timesonline.co.uk

    https://www.culturalstudies.net

     

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What are the ways of recruiting new people in a company?

    2. What is curriculum vitae/resume for?

    3. Who and why writes the letter of application/covering letter?

    4. What’s the difference between a recruitment agency and a headhunting firm?

    5. Characterize the stages of an interview.

    6. What are the mistakes a candidate can make at an interview?

    7. What are the ways companies can use to advertise for staff?

    8. What’s the difference in the way companies advertise in different countries?

    9. Describe your educational background.

    10. Do you have any working experience? Tell about it.

    Раздел 3. Розничная торговля

    Тема 4. Retailing (Розничная торговля)

    NIB, Unit 3

    Лексика: розничная торговля, торговые точки/магазины, торговые сети, супермаркеты, большое разнообразие товаров, ассортимент, предоставление парковочных удобств, местонахождение, продавать стандартный набор продуктов.

    Основная лексика урока:

    1. retail (v)

    2. retailing (n)

    3. retail chain

    4. retailer (n)

    5. store (v), (n)

    6. outlet (n)

    7. single outlet retailer

    8. range of products

    9. wide variety of sth

    10. advertise (v)

    11. advertising

    12. advertisement/ advert/ ad (n)

    13. do advertising through sth

    14. customer profile

    15. customer satisfaction

    16. customer attitudes

    17. discount (v), (n)

    18. do market research

    19. do a deal

    20. supply sb with sth

    21. bargain (v), (n)

    22. market (v), (n)

    23. sale(s) (n), (adj)

    24. sales pitch

    25. stock turnover

    26. stock control

    27. abuse (v), (n)

    28. approach (v), (n)

    29. offer (v), (n)

    30. be pushy

    31. be stacked from floor to ceiling

    32. buy/sell at a price

    33. conduct a survey

    34. controversial (adj)

    35. convert (v)

    36. customer receipts

    37. end-of-line

    38. surplus (n)

    39. follow rules/ administrative procedures

    40. install equipment

    41. make a complain/enquiry/suggestion

    42. make profit on sth

    43. merchandise (v), (n)

    44. mystery shopper

    45. off-load

    46. performance evaluation

    47. perform above and beyond the call of duty

    48. pickings

    49. push the latest offer

    50. tout (v)

    Чтение (изучающее): Richer Pickings. C.27. NIB SB

    Аудирование: Business Communication: интервью со специалистом о трудностях внедрения на новый рынок, причины расположения товаров в определенном порядке в супермаркете. С.25, 32. NIB SB;

    Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения, предложение своей точки зрения на проблему, выражение альтернативного мнения.

    Говорение: диалоги – между продавцом покупателем; между продавцом и представителем компании-поставщика; между владельцем магазина и журналистом.

    Грамматические структуры: прилагательные, наречия, степени сравнения (GW4: Units 3, 5).

    Перевод: A US Grocer’s Embrace of Customer Service. C. 12. NIB WB.

    Письмо: опросник для исследования рынка, отчет по исследованию рынка. С. 33. NIB SB, описание магазина.

    Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

    Самостоятельная работа:

    Газета “The Financial Times”, приложение.

    компьютерная программа International Marketing.

    Найти доп. инф-цию https://www.richer-sounds.com,

    https://www.bodyshop.com

    https://www.wal-mart.com

    https://www.washingtonpost.com

    https://www.ft.com

    https://www.guardian.com

    https://www.hbr.harvardbusiness.org

    https://www.iht.com

    https://www.timesonline.co.uk

     

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What are different forms of retailing?

    2. Describe the retail business in your country. How has the business changed in recent years? What are the reasons for that changes?

    3. What are the problems of the retailers entering the new markets?

    4. What are the advantages of a hi-fi British retailer Richer Sounds?

    5. Comment on the phrase “Marketing is a key weapon”, characterizing Richer Sounds.

    6. What do you think of the company approach to customer service?

    7. What experiences have you had of good and bad service in shops?

    8. What’s the key to Sefora’s success?

    9. What’s the key to Wal-Mart success?

     






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.