Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 4. Франчайзинг и международные стили бизнеса






Тема 5. Franchising (Франчайзинг)

NIB, Unit 4

Лексика: франчайзор, франчайзи, франчайзинговое соглашение, гонорар, плата за рекламу.

Основная лексика урока:

1. franchising

2. franchise

3. franchisor/ franchisee

4. franchise agreement

5. franchise fee

6. royalty

7. management service fee

8. advertising fee

9. marketing costs

10. to provide an operations manual

11. to appoint a master franchisee

12. to deal with specific problems

13. to borrow large amount of capital to expand

14. to respect certain rules

15. to buy supplies from particular sources

16. to seek approval

17. to provide regular reports on the level of sales

18. time management

19. networking

20. unskilled work

21. to take up challenge

22. to make mental lists

23. to master computerized accounts

24. floor master

25. to expand the seating

26. to conform to standards

27. to pay for supplies

28. preferred suppliers

29. maintenance

30. refurbishment

31. to pay off

32. regular customers

33. to make monthly checks on

34. to commend by name

35. to tackle a problem in priority order

36. invoice

37. to make monthly checks on

38. to assess food quality and presentation

39. an ongoing dialogue with

40. a field consultant

41. share ideas and experience

42. update (v)

43. query (v)

44. payroll (n)

45. staff turnover

46. casual workers

47. working/operating capital

48. opening stock

49. allowance for

50. subsistence expenses

 

Чтение (изучающее): One Day in my Life. C.36 NIB SB

Аудирование: Business Communication: плюсы и минусы франчайзинга. С. 35. NIB SB, c. 23. WB

Речевые образцы: описания и сравнения, логическая связь при описании прошедших событий.

Говорение: диалог между владельцем ресторана fast food и клиентом; продавцом и клиентом, менеджером и клиентом компании, предоставляющей услуги.

Грамматические структуры: пассиви косвенная речь (GW4: Units 6, 7);

Перевод: упражнение 1, c.20 NIB WB.

Письмо: запрос по электорнной почтеc.43 NIB SB, характеристика франчайзинговой компании, работающей в Вашем городе.

Самостоятельная работа:

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Работа с прессой в читальном зале,

компьютерная программа International Sales:

1. Selling internationally.

2. Selling internationally: the challenges.

Найти доп. инф-цию https://www.baskin31robbins.com

https://www.washingtonpost.com

https://www.ft.com

https://www.guardian.com

https://www.hbr.harvardbusiness.org

https://www.iht.com

https://www.timesonline.co.uk

просмотр видеофильма на английском языке с последующим написанием рецензии по шаблону.

Контрольные вопросы по теме.

1. Characterize the business form of franchising.

2. Which franchising companies do you know?

3. What are advantages and disadvantages of franchising?

4. Give your understanding of the term “time management”.

5. Which franchising companies operate in your city? Do you like their service? Why?

6. What is royalty?

7. What is a master franchisee

 

Тема 6. Международные стили бизнеса

NIB, Unit 5

Лексика: характеристики менеджмента, национальная культура, подход к работе, иерархия, подчиненные, власть, делегирование полномочий, инициатива.

Основная лексика урока:

1. attitude to sb, sth

2. confirm (v)

3. confirmation (v)

4. feedback (n)

5. hierarchy (n)

6. loyal (adj) to sb, sth

7. loyalty (n)

8. cross-cultural (adj)

9. performance (n)

10. subordinate (v), (n)

11. superior (n), (adj)

12. possess (v)

13. encourage (v)/discourage

14. empower (v)

15. take /make a decision

16. make up one’s mind

17. change one’s mind

18. vary (v) sth/from … to

19. various (adj)

20. variable (adj)

21. authority (n)

22. delegate authority

23. obey (v)

24. low-level decision-making

25. measure (v)

26. measurement (n)

27. brief (v), (adj)

28. clash (v) with

29. gain experience

30. self-starter

31. culture clashes

32. encounter (v) sb/sth

33. encounter (n) with sb/sth

34. firm (adj)/loose

35. hazard (n)

36. hazardous (adj)

37. offend (v)

38. offence (n)

39. talk oneself into trouble

40. lack of sth

41. equate sb with sth

42. equal (adj)

43. appear (v)

44. delay (v), (n)

45. cancel (v)

46. cancellation (n)

47. beware of sth/doing sth

48. access (v), (n)

49. log (v) on/in/off/out

50. remote (adj)

51. facilitate (n)

 

Чтение (изучающее): Learning to Cope with Corporate Culture Clashes. C.46 NIB SB, c. 24-25, упражнение 1, NIB WB.

Аудирование: Business Communication: японский деловой стиль. С. 52. NIB SB.

Речевые образцы: приветствия, непринужденная беседа, обсуждение, высказывание собственного мнения, одобрение/неодобрение чьего-л. высказывания.

Говорение: диалог между консультантом и менеджером, менеджером и персоналом отдела, менеджером и зарубежным партнером компании

Грамматические структуры: модальные глаголы (GW4: Units 5);

Перевод: Gift-Giving in the International Business Context, c.48 NIB SB.

Письмо: служебная записка с. 51 NIB SB, отчет о результатах семинара с консультантом по Японии.

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

С. 54-55 Review, NIB SB,

Работа с прессой в читальном зале,

компьютерная программа International Sales: 1. Selling internationally. 2. Selling internationally: the challenges.

Найти доп. инф-цию для сообщения на конференции

1. https://www.washingtonpost.com

2. https://www.ft.com

3. https://www.guardian.com

4. https://www.hbr.harvardbusiness.org

5. https://www.iht.com

6. https://www.timesonline.co.uk

7. https://www.culturalstudies.net

Контрольные вопросы по теме

1. What is management style and how can it be characterized?

2. What are the responsibilities of a manager?

3. How could you chracterise management style in Germany/ Poland/ Sweden/ England/the USA?

4. Which of these approaches correspond to management practices in Russia?

5. What are the advantages and disadvantages of each approach to management?

6. What social etiquette is important for business travelers in Russia?

7. What can be difficult for Russians in dealing with the Americans, Europeans, Japanese?

8. Can gift-giving be characteristic of a business style? Why?

9. Which professional skills of a leader you consider to be the most important?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.