Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Раздел 1. Компании и их клиенты
Тема 1. Customers (Покупатели) FIB, Unit 1 Лексика: услуги компаний, представляемые клиентам; забота о покупателях / отношение к покупателям; удовлетворение жалоб покупателей. Основная лексика урока: 1. customer (n) 2. customer care 3. customer service; a Customer Service Manager 4. customer loyalty 5. to win customer loyalty 6. customer choice 7. goods (n) 8. provide (v) goods 9. buy (v) goods 10. service; services (n); assembly services; free services; provide(v) services (to offer services); receive services 11. insurance 12. code of practice 13. expect sth of sbd 14. to complain (v) about; complaint (n); make a complaint 15. to charge sbd money for sth at local rates; free of charge 16. apologise (v) in person; an apology (n) 17. (dis)satisfied (adj.); be (dis)satisfied with; to satisfy (v) 18. to range from … to …; a (full/complete) range of goods / services… 19. staff (n); attitude of the staff 20. personnel (n); Personnel Manager/Director 21. to purchase sth from; purchase (n) 22. delivery; optional delivery 23. be available on request 24. to wait in a queue 25. opening ours 26. facility / facilities (n) 27. be convenient to sbd 28. be entitled to (a discount) 29. equipment (n) 30. (un)friendly (adj.) 31. (dis)courteous (adj.) 32. (un)helpful (adj.) 33. quick (adj.); slow (adj.) 34. (un)professional (adj.) 35. well-dressed (adj.); badly dressed (adj.) 36. (un)co-operative (adj.) 37. (dis)loyal to sbd 38. quality of (products) 39. long hours 40. helpline (n) 41. guarantee (n) on sth 42. refund (n); to offer sbd a refund 43. shop manager 44. supplier (n); to supply sbd with sth 45. public relations Чтение (изучающее): “First Direct”, “British Airways”, “IKEA”: с.4-5 FIB SB Аудирование: Business Communication: клиент и секретарь; администратор и клиент: с.10 FIB SB; Речевые образцы: запрос информации; приветствие при встрече; аргументированный ответ на вопрос: согласие / несогласие; предложение, приглашение. Говорение: диалоги между покупателем и продавцом; менеджером и продавцом; менеджером и покупателем; пассажиром и контролером. Грамматические структуры: повторение структуры английского предложения, видо-временных форм английского глагола и их функций (GW3: Units 1-3); Перевод: Текст Hi-tone; You can’t get… с.9, с.11 FIB SB. Письмо: письмо-благодарность c.71 FIB WB. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Kwik Fit https://www.kwik-fit.com; British Airways https://www.british-airways.com; Unit 1, c.3-4 FIB WB; компьютерная программа Professor Higgins (Units 1-23); работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме: 1. What do companies do to win customer loyalty? Give an example of your personal experience. 2. What is code of practice? 3. What does British Airways offer its customers? 4. What does First Direct bank offer its customers? 5. What five benefits does Kwik-Fit offer its customers? 6. Which type of question (direct or indirect) do we often use with people we don’t know very well or when we ask a “difficult” question? Give a couple of examples. Тема 2. Companies (Компании) FIB, Unit 2 Лексика: деятельность компании; структура компании; типы компаний; реклама вакансии; презентация (краткая) компании; Основная лексика урока: 1. selling; to sell 2. market; marketing; to market sth 3. product; product development; production; to produce; producer 4. information technology (IT) 5. to manufacture 6. company (Br.E.); corporation (Am.E.) 7. multinational, international (adj.) 8. to operate in an area (sector) / in a country 9. complicated 10. structure; company structure 11. to own; owner (n) 12. subsidiary (n) 13. company logo 14. company activities 15. to publish; publisher (n) 16. be committed to 17. financial information; financial data 18. finance (n); finance experience; to finance; to co-finance 19. business community 20. aspects of business 21. to compete with 22. job (n); to apply for (a job) 23. expansion (n) 24. skills 25. CV (curriculum vitae) 26. to launch new products on the market 27. recruitment (n) 28. business graduate (n) 29. strategic planning 30. editorial (n) 31. advertisement (n) 32. to innovate; innovation (n) 33. salary (per annum/ per month) 34. covering letter 35. equality of opportunity 36. to employ 37. parent company 38. cost of production 39. brand; up-market/ middle-market /down-market brands
Чтение (просмотровое): FT Graduate Training Programme p. 18. FIB SB Аудирование: Business Communication: компании Sony, Virgin, Benetton c.20 FIB SB; Речевые образцы: введение информации: общей и детальной; описание товара; выражение мнения (положительное / отрицательное); отказ от предложения. Говорение: краткая презентация компании (монолог). Грамматические структуры: повторение существительных и артиклей, порядка слов в английском предложении. (GW3: Unit 12); Перевод: Finance Manager p. 16, FIB SB. Письмо: сочинение о деятельности компании Boeing (c.7, с.20 FIB WB, с. 35 FIB SB). Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Virgin Group https://www.virgin.com. Unit 2 WB; компьютерная программа Professor Higgins (Units 69-79), работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. Name five of the companies you learnt about in this unit. What are their main areas of activity? What are their main competitors? 2. Name three different industries. 3. What industry do you see yourself working in? Why? 4. What is a holding company? What is a subsidiary? 5. Would you like to take part in Business Graduate Trainee Programme? What does this programme enable participants to gain?
|