Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 1. Компании и их клиенты






Тема 1. Customers (Покупатели)

FIB, Unit 1

Лексика: услуги компаний, представляемые клиентам; забота о покупателях / отношение к покупателям; удовлетворение жалоб покупателей.

Основная лексика урока:

1. customer (n)

2. customer care

3. customer service; a Customer Service Manager

4. customer loyalty

5. to win customer loyalty

6. customer choice

7. goods (n)

8. provide (v) goods

9. buy (v) goods

10. service; services (n); assembly services; free services; provide(v) services

(to offer services); receive services

11. insurance

12. code of practice

13. expect sth of sbd

14. to complain (v) about; complaint (n); make a complaint

15. to charge sbd money for sth at local rates; free of charge

16. apologise (v) in person; an apology (n)

17. (dis)satisfied (adj.); be (dis)satisfied with; to satisfy (v)

18. to range fromto …; a (full/complete) range of goods / services…

19. staff (n); attitude of the staff

20. personnel (n); Personnel Manager/Director

21. to purchase sth from; purchase (n)

22. delivery; optional delivery

23. be available on request

24. to wait in a queue

25. opening ours

26. facility / facilities (n)

27. be convenient to sbd

28. be entitled to (a discount)

29. equipment (n)

30. (un)friendly (adj.)

31. (dis)courteous (adj.)

32. (un)helpful (adj.)

33. quick (adj.); slow (adj.)

34. (un)professional (adj.)

35. well-dressed (adj.); badly dressed (adj.)

36. (un)co-operative (adj.)

37. (dis)loyal to sbd

38. quality of (products)

39. long hours

40. helpline (n)

41. guarantee (n) on sth

42. refund (n); to offer sbd a refund

43. shop manager

44. supplier (n); to supply sbd with sth

45. public relations

Чтение (изучающее): “First Direct”, “British Airways”, “IKEA”: с.4-5 FIB SB

Аудирование: Business Communication: клиент и секретарь; администратор и клиент: с.10 FIB SB;

Речевые образцы: запрос информации; приветствие при встрече; аргументированный ответ на вопрос: согласие / несогласие; предложение, приглашение.

Говорение: диалоги между покупателем и продавцом; менеджером и продавцом; менеджером и покупателем; пассажиром и контролером.

Грамматические структуры: повторение структуры английского предложения, видо-временных форм английского глагола и их функций (GW3: Units 1-3);

Перевод: Текст Hi-tone; You can’t get… с.9, с.11 FIB SB.

Письмо: письмо-благодарность c.71 FIB WB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Kwik Fit https://www.kwik-fit.com;

British Airways https://www.british-airways.com;

Unit 1, c.3-4 FIB WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 1-23);

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме:

1. What do companies do to win customer loyalty? Give an example of your personal experience.

2. What is code of practice?

3. What does British Airways offer its customers?

4. What does First Direct bank offer its customers?

5. What five benefits does Kwik-Fit offer its customers?

6. Which type of question (direct or indirect) do we often use with people we don’t know very well or when we ask a “difficult” question? Give a couple of examples.

Тема 2. Companies (Компании)

FIB, Unit 2

Лексика: деятельность компании; структура компании; типы компаний; реклама вакансии; презентация (краткая) компании;

Основная лексика урока:

1. selling; to sell

2. market; marketing; to market sth

3. product; product development; production; to produce; producer

4. information technology (IT)

5. to manufacture

6. company (Br.E.); corporation (Am.E.)

7. multinational, international (adj.)

8. to operate in an area (sector) / in a country

9. complicated

10. structure; company structure

11. to own; owner (n)

12. subsidiary (n)

13. company logo

14. company activities

15. to publish; publisher (n)

16. be committed to

17. financial information; financial data

18. finance (n); finance experience; to finance; to co-finance

19. business community

20. aspects of business

21. to compete with

22. job (n); to apply for (a job)

23. expansion (n)

24. skills

25. CV (curriculum vitae)

26. to launch new products on the market

27. recruitment (n)

28. business graduate (n)

29. strategic planning

30. editorial (n)

31. advertisement (n)

32. to innovate; innovation (n)

33. salary (per annum/ per month)

34. covering letter

35. equality of opportunity

36. to employ

37. parent company

38. cost of production

39. brand; up-market/ middle-market /down-market brands

 

Чтение (просмотровое): FT Graduate Training Programme p. 18. FIB SB

Аудирование: Business Communication: компании Sony, Virgin, Benetton c.20 FIB SB;

Речевые образцы: введение информации: общей и детальной; описание товара; выражение мнения (положительное / отрицательное); отказ от предложения.

Говорение: краткая презентация компании (монолог).

Грамматические структуры: повторение существительных и артиклей, порядка слов в английском предложении. (GW3: Unit 12);

Перевод: Finance Manager p. 16, FIB SB.

Письмо: сочинение о деятельности компании Boeing (c.7, с.20 FIB WB, с. 35 FIB SB).

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Virgin Group https://www.virgin.com.

Unit 2 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 69-79),

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. Name five of the companies you learnt about in this unit. What are their main areas of activity? What are their main competitors?

2. Name three different industries.

3. What industry do you see yourself working in? Why?

4. What is a holding company? What is a subsidiary?

5. Would you like to take part in Business Graduate Trainee Programme? What does this programme enable participants to gain?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.