Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Сервис онлайн-записи на собственном Telegram-боте
    Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое расписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже. Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.
    Для новых пользователей первый месяц бесплатно.
    Чат-бот для мастеров и специалистов, который упрощает ведение записей:
    Сам записывает клиентов и напоминает им о визите;
    Персонализирует скидки, чаевые, кэшбэк и предоплаты;
    Увеличивает доходимость и помогает больше зарабатывать;
    Начать пользоваться сервисом
  • Раздел 2. Деловые поездки и решение проблем бизнеса






    Тема 3.Travel (Путешествия)

    FIB, Unit 3

    Лексика: планирование путешествия / командировки (present continuous); встреча и знакомство с партнерами / попутчиками; восприятие разных культур,

    Чтение (изучающее): The Japanese in Britain, c.29 FIB SB

    Основная лексика урока:

    1. travel (n); to travel on business

    2. trip (n); foreign business trip; to be on a business trip

    3. itinerary (n)

    4. colleague (n)

    5. business partner

    6. experience (n); to experience (difficulties); be experienced at doing sth

    7. cultural differences; culture gap (n); cross-cultural skills

    8. social conventions

    9. nationality (n)

    10. arrangement (n); to arrange sth; a fixed arrangement

    11. schedule (n)

    12. a business conference; to attend a conference

    13. a (business) meeting

    14.a presentation

    15. method of transport

    - by car / by bus / by train / by rail / by land / by air / by boat / by sea / by water /

    (on foot)

    - transport from airport

    16. journey (n)

    17. to arrive; arrival (n)

    18. to depart; departure (n)

    19. to book a hotel, a ticket; to make hotel bookings

    20. flight (n)

    21. jet (n); jet lag

    22. (dis-)advantage of sth

    23. to explain sth to sbd

    24. to shake hands

    25. to call sbd by his first name

    26. business card (n); to give a business card; to exchange business cards

    27. to embrace

    28. host (n), hostess (n)

    29. to look people in the eyes

    30. to meet for the first time

    31. male-dominated

    32. to appreciate

    33. to raise sth; raise the opposite opinion

    34. to introduce sbd to sbd

    - ‘Let me introduce myself’

    35. ‘Sorry, I didn’t catch your name’.

    36. ‘Don’t mention it’

    37. ‘You’re welcome.’

    39. to stay in a hotel

    40. an office party; to throw a party

    41. holiday plans; to go on holiday

    43. to join sbd; to join a company

    Аудирование: Поездка за границу. Business Communication: Представление себя / кого-то, реакция на представление. В ресторане с.28 FIB SB;

    Речевые образцы: выражение удивления; уточнение информации; подтверждение договоренности; выражение сожаления; знакомство и приветствие.

    Говорение: диалог: a) между пассажирами самолета; b) между коллегами об удобном времени, месте, продолжительности, стоимости проведения конференции; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу.

    Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW3: Unit 4);

    Перевод: Quiz, c.31, FIB SB.

    Письмо: факс-заказ отеля и транспорта c.15 FIB WB

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Unit 3 WB, c.10-15, S.B. Review 1 c. 34-35,

    компьютерная программа Professor Higgins (Units 53-68);

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What do business people travel for? What do they have to plan to make good use of their time?

    2. Think of five countries and name the nationality for each country.

    3. According to the article in this unit, what do the Japanese think of Britain?

    4. Can you describe three of the cultural differences you’ve learnt from this unit? Have you ever experienced cultural differences?

    5. What do you say when you introduce two people?

     

    Тема 4. Troubleshooting (Решение проблем)

    FIB, Unit 4

    Лексика: стратегия компании; управление компанией; анализ работы компании; роль консультанта извне; советы по разрешению проблем эффективной работы компании;

    Основная лексика урока:

    1. troubleshooting (n); trouble spots (n)

    2. goal (n); objective (n); to achieve goals/objectives

    3. effective (adj.); effectively (adv.); efficient (adj.); efficiently (adv.)

    4. strategy (n); to plan / re-plan a strategy; a strategy meeting

    5. a management consultant

    6. to analyse / analyze (v); analysis (n)

    7. SWOT analysis; strengths; weaknesses; opportunities; threats

    8. performance (n); company performance

    9. to recommend (v)

    10. to run a company

    11. reputation (n)

    12. to appoint (v)

    13. awareness (n); to generate awareness of

    14. costs (n); to cut / reduce costs

    15. profit (n); to profit from smth; profitable (adj.); profitability (n)

    16. to persuade sbd to do sth

    17. competition

    18. financial decisions

    19. dealer (n); to deal with sth/sbd (effectively); a deal (n); a fair deal; dealership (n)

    20. to take sbd seriously

    21. financial position

    22. to focus on sth (v)

    23. to follow advice

    24. to look for solutions; to look at problems

    25. to prevent problems

    26. quick fix (n)

    27. temporary solution (n); to find a solution to a problem; to solve (a problem); solving problems; problem solving

    28. to aim at (v)

    29. to set up a team

    30. to ensure (v) that

    31. meet the needs of

    32. permanent (adj.); temporary (adj)

    33. prospective (adj.) buyers

    34. to feed back (v); a feedback (n)

    35. senior management

    36. a marketing panel; an advisory panel

    37. to anticipate problems; to avoid problems

    Чтение (изучающее): Car Giant Sends in the Spy Girls с.40 FIB SB

    Аудирование: Business Communication: Руководство проектом и решение проблем – интервью c.38 FIB SB;

    Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения.

    Говорение: диалоги – между продавцом и производителем машин; между продавцом и покупателем машин; между менеджерами по продажам.

    Грамматические структуры: английские местоимения (повторение) (GW3: Unit 14);

    Перевод: Key vocabulary с.36 FIB SB.

    Письмо: меморандум и отчет по принятым мерам c. 44 FIB SB, c.69 FIB WB.

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Найти доп. инф-цию о Ford https://www.ford.com,

    Unit 4, c.16-18 FIB WB,

    компьютерная программа Professor Higgins (Units 80-87),

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

     

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What do you understand by the term troubleshooting?

    2. What can a company do to avoid problems?

    3. What sort of analysis can you do to assess a company’s situation?

    4. What have you learnt about Ford’s strategy to increase the proportion of women car-buyers?

    5. How do we introduce a clause of purpose?

    6. What modal verbs can you use to make recommendations?

     






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.