Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 3. История компании и розничная торговля






Тема 5. Company History (История компании)

FIB, Unit 5

Лексика: история создания компании; основатели компании; развитие компании; марка компании;

Основная лексика урока:

1. marketing

2. annual report (n)

3. company presentation

4. be established

5. founder (n); found/ start/ form/ set up a company or business

6. retailer (n); retailing (n)

7. to back sbd (v); to be backed by sbd

8. to pioneer (v)

9. production line

10. technique (n)

11. assembly (n); to assemble; assembly plant

12. a patent (n); to patent

13. to adopt sth/sbd

14. authority (n)

15. fashion show

16. dispose of sth(v); disposable (adj.)

17. success (n); succeed (v); successful (adj.); a success story

18. household (items)

19. be responsible for sth

20. office supplies

21. to refine

22. to modify

23. design (n); to design; designer

29. to negotiate; negotiations (n)

30. sales (n); daily/ weekly/ monthly sales

31. be content with sth

32. a leader in the sector/in the market; market leader; market leadership

33. to number

34. reliable (adj.); reliability (n)

35. compared to/with

36. competing brands

37. healthy profits

38. product range

39. to diversify; diversification (n)

40. to invent; an invention

41. product development

42. asset(s) (n); asset management

43. to merge with; a merger

44. to obtain (a licence/ a patent)

45. headquarters (n, pl)

46. audience

47. key developments in the history

Чтение (изучающее): Ford; Dr. Martens shoes с.47, c.49 FIB SB

Аудирование: Business Communication: изистории компании финансовой группы с.53 SB.

Речевые образцы: вопросы, логическая связь при описании последующих событий.

Говорение: диалог между представителем компании и выпускником ВУЗа; информация о текущем положении компании – ее экологическая политика; презентация компании.

Грамматические структуры: модальные глаголы (GW3: Unit 5);

Перевод: Bic’s success in a throw-away world, c.50 FIB SB.

Письмо: сочинение: История компанииc.21 FIB WB, c.53 FIB SB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Marks and Spencer: https://www.marks-and-spencer.com,

Unit 5, c.19-21 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 26-35);

просмотр видеофильма на английском языке с последующим написанием рецензии по шаблону;

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What do you know about Ford’s history?

2. Why are Dr. Martens (DMs) so popular?

3. Name three Bic products. What have you learnt about this company’s history?

4. What are the advantages of disposable products?

5. What are the two key events in the company history of Zurich Financial Services group?

6. Why is introduction an important part of a presentation?

 

Тема 6. Retailing (Розничная торговля)

FIB, Unit 6

Лексика: типы торговых точек; источник товаров; источник прибыли; способы покупки товаров;

Основная лексика урока:

1. retail outlet; shop

2. supermarket

3. hypermarket

4. department store

5. shopping center; mall (n)

6. chain store

7. specialist retailer

8. TV shopping channels; TV sales

9. mail order; mail-order catalogue

10. door-to-door sales

11. e-commerce (n); the Internet

12. cash and carry

13. shopping by …; e.g. shopping by the Internet

14. wholesaler / middleman

15. income (n); to make income from

16. margin (n)

17. consumer (n); to consume (v); consumption (n)

18. queue (n)

19. (in)convenient (adj.)

20. to pack (v); (un)packing; package (n); packaging

21. self-service

22. be popular with sbd

23. reputation for (quality)

24. reasonable prices

25. exclusive products; upmarket products; downmarket products; mass-market products

26. direct sales

27. warehouse (n)

28. to send goods by post

29. product advert (n)

30. to place an order by

31. to buy from a shop/ over the phone/ by mail order

32. bar code (n)

33. re-ordering

34. to pass across the scanner

35. checkout counter/ till/ cash register(n)/ at a checkout counter/ a till display

36. the stock total (n)

37. environmentally sound (adj)

38. to try out the products

39. lay-out of a store

40. functional items

41. to be crowded; crowd(s) (n)

42. a wide variety (range) of goods

43. delivery service; home delivery

44. shopping habits

Чтение (изучающее): Bar codes, c.60 FIB SB

Аудирование: Покупки в IKEA c.66 SB.

Речевые образцы: начало разговора с незнакомцем; приглашение к разговору по телефону; запрос информации.

Говорение: беседа по телефону между покупателем и менеджером; секретарем и клиентом; оператором и клиентом.

Грамматические структуры: придаточные предложения различного смыслового содержания (объясняющие причину, результат, показывающие контраст, выражающие уступку и т.д.) (GW3: Unit 7));

Перевод: Key vocabulary, Internet shopping c. 56, 59 FIB SB.

Письмо: короткая статья о розничной торговле c.23, 25 FIB WB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Ikea: www.ikea.com,

Unit 6, c.22-29 WB,

Review 2, c. 68-69 SB,

компьютерные программы Professor Higgins (Units 109; 110), English for Business: Introduction to a Company: a) Arriving at the Company; b) The Managing Director; с) Marketing the product.

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. Name five or more different types of retail outlet. Describe the difference between them.

2. What forms of direct selling have you learnt from this unit?

3. Give at least one advantage and one disadvantage of shopping on the Internet.

4. What information do bar codes contain? Why are they important?

5. What do you say when you phone a company and ask to speak to someone?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.