Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Раздел 4. Продукция компании и человеческие ресурсы






    Тема 7. Products (Продукция)

    FIB, Unit 7

    Лексика: отличительные характеристики продукта; реклама продуктов; потенциальный покупатель; преимущества товара;

    Основная лексика урока:

    1. unique selling points (USPs); to describe the USPs; description (n)

    2. be different from; make sth different from sth

    3. be similar to; similarity (n)

    4. advertisement (n); to advertise; advertising (n); advertising campaign; advertising agency

    5. to bring the product to the public’s attention

    6. marketing department; marketing tool (n)

    7. customer profile (n)

    8. features/characteristics (n, pl)

    9. to emphasise; put an emphasis (n) on sth

    10. sales presentation for/on a product

    11. a product’s benefits to the customer

    12. to label; label (n)

    13. convenient (adj)

    14. vacuum cleaner (n); vacuum cleaning technology

    15. the target customer; target audience (n)

    16. to resemble; resemblance (n)

    17. to highlight sth

    18. to invent; invention (n); inventor (n)

    19. prototype (n)

    20. working model (n)

    21. to manufacture under someone’s name

    22. best-selling (adj)

    23. be delighted to do sth

    24. to win an award for sth; to win a prize against strong competition

    25. appliance (n); domestic/household appliances (n, pl)

    26. to convert sth

    27. a ‘can’t do’ attitude

    28. to steal an idea

    29. to innovate; innovation (n); innovator (n)

    30. withdraw a product from shops

    31. faulty (adj)

    32. turnover (n)

    33. raw materials (n, pl)

    34. manufactured goods (n, pl)

    35. to set the price

    36. demand (n)

    37. colour preferences (n, pl)

    38. luxury (adj)

    39. fast moving consumer goods (fmcgs)

    40. consumer durables (n, pl)

    41. be aimed at

    42. eye-catching/ attention getting advertising

    43. product sector (n)

    44. to concentrate on sth

    45. user-friendly (adj)

    46. appearance (n)

    Чтение (просмотровое): Dyson product launch c.73 FIB SB

    Аудирование: реклама продуктов c.79 SB

    Речевые образцы: похвала; сомнения; убеждение; уверенность.

    Говорение: презентация продукта; диалог между покупателями; диалог между продавцом и покупателем.

    Грамматические структуры: страдательный залог (GW3: Unit 6);

    Перевод: Key vocabulary c.70, James Dyson c.73, Interpreter c.81 FIB SB.

    Письмо: мини-релиз о выгоде приобретения какого-либо товара.

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Найти доп. инф-цию о Dyson: https://www.dyson.com,

    Unit 7, c.30-34 WB;

    компьютерная программа Professor Higgins (Units 42-45);

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

    Контрольные вопросы по теме.

    1. What are USPs of a product, and why is it important to make customers aware of them?

    2. What is the correct order of adjectives describing a product’s characteristics?

    3. What have you learnt about James Dyson’s business? Is it successful? Why?

    4. What are fmcgs and consumer durables?

    5. Choose three products from this unit. What are the features of each?

    6. What linking words of cause and effect do we use?

     

    Тема 8. People (Люди)

    FIB, Unit 8

    Лексика: отношение к работе; взаимоотношения на работе; люди как основное достояние; стили руководства;

    Основная лексика урока:

    1. to earn (a salary/money)

    2. motivation (n); motivating / inspirational (adj)

    3. job satisfaction (n)

    4. achievement (n)

    5. to value; value (n); (in)valuable (adj)

    6. asset (n)

    7. to lead to

    8. productivity (n)

    9. to respond to

    10. style of management

    11. professional qualification

    12. a position of responsibility

    13. to have job security

    14. to work overtime

    15. to perform; performance (n); performance appraisal (n); appraisee (n)

    16. line manager

    17. to set targets

    18. to be pleased with

    19. time management

    20. to prioritise

    21. to set deadlines

    22. objective (n); to meet an objective

    23. career (n); a unique career (n); careers consultant (n); career opportunities

    24. an action plan

    25. recruitment advertisement; to recruit; recruiter (n); recruit (n)

    26. to develop one’s skills

    27. interpersonal skills; communication skills; management skills

    28. analytical mind

    29. confidence (n) to make critical decisions

    30. self-discipline

    31. drive (n)

    32. to discriminate on grounds of gender or race

    33. training; to offer/ receive training

    34. to be hands-off

    35. workplace culture (n)

    36. forceful (adj)

    37. challenging

    38. collaborative (adj)

    39. male (n); female (n)

    40. ‘The end justifies the means’

    41. status (n); personal status

    42. lateral thinking

    43. personal achievement

    44. goodwill

    45. body language

    46. to encourage discussion

    48. to welcome contributions

    Чтение (изучающее): Management styles c.89 FIB SB

    Аудирование: Business Communication: аспекты работы с.92 SB

    Речевые образцы: оценка работника; оценка работы; постановка цели; удовлетворение работой.

    Говорение: диалог между работниками разных профессий, обсуждение вопросов возраста и пола.

    Грамматические структуры: закрепление конструкций страдательного залога; каузативные глаголы и конструкции (GW3: Unit 11);

    Перевод: Key vocabulary p.82 FIB SB, p.37 WB.

    Письмо: сочинение о том, какие шаги Вы предпримите, чтобы получить повышение по службе / новую работу.

    Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

    Самостоятельная работа:

    Unit 8, c. 35-39 WB;

    компьютерная программа Professor Higgins (Unit 46),

    подготовка докладов к студенческой конференции;

    работа с дополнительными текстами в читальном зале.

    Контрольные вопросы по теме.

    1. Name 5-8 factors that could motivate people to work?

    2. Do you agree that employees should be considered the company’s main asset? Why?

    3. What characteristics of male and female management styles are given in the text in this unit?

    4. What words do we use to introduce a clause of contrast?

     






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.