Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 4. Продукция компании и человеческие ресурсы






Тема 7. Products (Продукция)

FIB, Unit 7

Лексика: отличительные характеристики продукта; реклама продуктов; потенциальный покупатель; преимущества товара;

Основная лексика урока:

1. unique selling points (USPs); to describe the USPs; description (n)

2. be different from; make sth different from sth

3. be similar to; similarity (n)

4. advertisement (n); to advertise; advertising (n); advertising campaign; advertising agency

5. to bring the product to the public’s attention

6. marketing department; marketing tool (n)

7. customer profile (n)

8. features/characteristics (n, pl)

9. to emphasise; put an emphasis (n) on sth

10. sales presentation for/on a product

11. a product’s benefits to the customer

12. to label; label (n)

13. convenient (adj)

14. vacuum cleaner (n); vacuum cleaning technology

15. the target customer; target audience (n)

16. to resemble; resemblance (n)

17. to highlight sth

18. to invent; invention (n); inventor (n)

19. prototype (n)

20. working model (n)

21. to manufacture under someone’s name

22. best-selling (adj)

23. be delighted to do sth

24. to win an award for sth; to win a prize against strong competition

25. appliance (n); domestic/household appliances (n, pl)

26. to convert sth

27. a ‘can’t do’ attitude

28. to steal an idea

29. to innovate; innovation (n); innovator (n)

30. withdraw a product from shops

31. faulty (adj)

32. turnover (n)

33. raw materials (n, pl)

34. manufactured goods (n, pl)

35. to set the price

36. demand (n)

37. colour preferences (n, pl)

38. luxury (adj)

39. fast moving consumer goods (fmcgs)

40. consumer durables (n, pl)

41. be aimed at

42. eye-catching/ attention getting advertising

43. product sector (n)

44. to concentrate on sth

45. user-friendly (adj)

46. appearance (n)

Чтение (просмотровое): Dyson product launch c.73 FIB SB

Аудирование: реклама продуктов c.79 SB

Речевые образцы: похвала; сомнения; убеждение; уверенность.

Говорение: презентация продукта; диалог между покупателями; диалог между продавцом и покупателем.

Грамматические структуры: страдательный залог (GW3: Unit 6);

Перевод: Key vocabulary c.70, James Dyson c.73, Interpreter c.81 FIB SB.

Письмо: мини-релиз о выгоде приобретения какого-либо товара.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Dyson: https://www.dyson.com,

Unit 7, c.30-34 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 42-45);

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What are USPs of a product, and why is it important to make customers aware of them?

2. What is the correct order of adjectives describing a product’s characteristics?

3. What have you learnt about James Dyson’s business? Is it successful? Why?

4. What are fmcgs and consumer durables?

5. Choose three products from this unit. What are the features of each?

6. What linking words of cause and effect do we use?

 

Тема 8. People (Люди)

FIB, Unit 8

Лексика: отношение к работе; взаимоотношения на работе; люди как основное достояние; стили руководства;

Основная лексика урока:

1. to earn (a salary/money)

2. motivation (n); motivating / inspirational (adj)

3. job satisfaction (n)

4. achievement (n)

5. to value; value (n); (in)valuable (adj)

6. asset (n)

7. to lead to

8. productivity (n)

9. to respond to

10. style of management

11. professional qualification

12. a position of responsibility

13. to have job security

14. to work overtime

15. to perform; performance (n); performance appraisal (n); appraisee (n)

16. line manager

17. to set targets

18. to be pleased with

19. time management

20. to prioritise

21. to set deadlines

22. objective (n); to meet an objective

23. career (n); a unique career (n); careers consultant (n); career opportunities

24. an action plan

25. recruitment advertisement; to recruit; recruiter (n); recruit (n)

26. to develop one’s skills

27. interpersonal skills; communication skills; management skills

28. analytical mind

29. confidence (n) to make critical decisions

30. self-discipline

31. drive (n)

32. to discriminate on grounds of gender or race

33. training; to offer/ receive training

34. to be hands-off

35. workplace culture (n)

36. forceful (adj)

37. challenging

38. collaborative (adj)

39. male (n); female (n)

40. ‘The end justifies the means’

41. status (n); personal status

42. lateral thinking

43. personal achievement

44. goodwill

45. body language

46. to encourage discussion

48. to welcome contributions

Чтение (изучающее): Management styles c.89 FIB SB

Аудирование: Business Communication: аспекты работы с.92 SB

Речевые образцы: оценка работника; оценка работы; постановка цели; удовлетворение работой.

Говорение: диалог между работниками разных профессий, обсуждение вопросов возраста и пола.

Грамматические структуры: закрепление конструкций страдательного залога; каузативные глаголы и конструкции (GW3: Unit 11);

Перевод: Key vocabulary p.82 FIB SB, p.37 WB.

Письмо: сочинение о том, какие шаги Вы предпримите, чтобы получить повышение по службе / новую работу.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Unit 8, c. 35-39 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Unit 46),

подготовка докладов к студенческой конференции;

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. Name 5-8 factors that could motivate people to work?

2. Do you agree that employees should be considered the company’s main asset? Why?

3. What characteristics of male and female management styles are given in the text in this unit?

4. What words do we use to introduce a clause of contrast?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.