Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
💸 Как сделать бизнес проще, а карман толще?
Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое раписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже.
Проблема в том, что средняя цена по рынку за такой сервис — 800 руб/мес или почти 15 000 руб за год. И это минимальный функционал.
Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.⚡️ Для новых пользователей первый месяц бесплатно. А далее 290 руб/мес, это в 3 раза дешевле аналогов. За эту цену доступен весь функционал: напоминание о визитах, чаевые, предоплаты, общение с клиентами, переносы записей и так далее. ✅ Уйма гибких настроек, которые помогут вам зарабатывать больше и забыть про чувство «что-то мне нужно было сделать». Сомневаетесь? нажмите на текст, запустите чат-бота и убедитесь во всем сами! Раздел 4. Продукция компании и человеческие ресурсы
Тема 7. Products (Продукция) FIB, Unit 7 Лексика: отличительные характеристики продукта; реклама продуктов; потенциальный покупатель; преимущества товара; Основная лексика урока: 1. unique selling points (USPs); to describe the USPs; description (n) 2. be different from; make sth different from sth 3. be similar to; similarity (n) 4. advertisement (n); to advertise; advertising (n); advertising campaign; advertising agency 5. to bring the product to the public’s attention 6. marketing department; marketing tool (n) 7. customer profile (n) 8. features/characteristics (n, pl) 9. to emphasise; put an emphasis (n) on sth 10. sales presentation for/on a product 11. a product’s benefits to the customer 12. to label; label (n) 13. convenient (adj) 14. vacuum cleaner (n); vacuum cleaning technology 15. the target customer; target audience (n) 16. to resemble; resemblance (n) 17. to highlight sth 18. to invent; invention (n); inventor (n) 19. prototype (n) 20. working model (n) 21. to manufacture under someone’s name 22. best-selling (adj) 23. be delighted to do sth 24. to win an award for sth; to win a prize against strong competition 25. appliance (n); domestic/household appliances (n, pl) 26. to convert sth 27. a ‘can’t do’ attitude 28. to steal an idea 29. to innovate; innovation (n); innovator (n) 30. withdraw a product from shops 31. faulty (adj) 32. turnover (n) 33. raw materials (n, pl) 34. manufactured goods (n, pl) 35. to set the price 36. demand (n) 37. colour preferences (n, pl) 38. luxury (adj) 39. fast moving consumer goods (fmcgs) 40. consumer durables (n, pl) 41. be aimed at 42. eye-catching/ attention getting advertising 43. product sector (n) 44. to concentrate on sth 45. user-friendly (adj) 46. appearance (n) Чтение (просмотровое): Dyson product launch c.73 FIB SB Аудирование: реклама продуктов c.79 SB Речевые образцы: похвала; сомнения; убеждение; уверенность. Говорение: презентация продукта; диалог между покупателями; диалог между продавцом и покупателем. Грамматические структуры: страдательный залог (GW3: Unit 6); Перевод: Key vocabulary c.70, James Dyson c.73, Interpreter c.81 FIB SB. Письмо: мини-релиз о выгоде приобретения какого-либо товара. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Dyson: https://www.dyson.com, Unit 7, c.30-34 WB; компьютерная программа Professor Higgins (Units 42-45); работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. What are USPs of a product, and why is it important to make customers aware of them? 2. What is the correct order of adjectives describing a product’s characteristics? 3. What have you learnt about James Dyson’s business? Is it successful? Why? 4. What are fmcgs and consumer durables? 5. Choose three products from this unit. What are the features of each? 6. What linking words of cause and effect do we use?
Тема 8. People (Люди) FIB, Unit 8 Лексика: отношение к работе; взаимоотношения на работе; люди как основное достояние; стили руководства; Основная лексика урока: 1. to earn (a salary/money) 2. motivation (n); motivating / inspirational (adj) 3. job satisfaction (n) 4. achievement (n) 5. to value; value (n); (in)valuable (adj) 6. asset (n) 7. to lead to 8. productivity (n) 9. to respond to 10. style of management 11. professional qualification 12. a position of responsibility 13. to have job security 14. to work overtime 15. to perform; performance (n); performance appraisal (n); appraisee (n) 16. line manager 17. to set targets 18. to be pleased with 19. time management 20. to prioritise 21. to set deadlines 22. objective (n); to meet an objective 23. career (n); a unique career (n); careers consultant (n); career opportunities 24. an action plan 25. recruitment advertisement; to recruit; recruiter (n); recruit (n) 26. to develop one’s skills 27. interpersonal skills; communication skills; management skills 28. analytical mind 29. confidence (n) to make critical decisions 30. self-discipline 31. drive (n) 32. to discriminate on grounds of gender or race 33. training; to offer/ receive training 34. to be hands-off 35. workplace culture (n) 36. forceful (adj) 37. challenging 38. collaborative (adj) 39. male (n); female (n) 40. ‘The end justifies the means’ 41. status (n); personal status 42. lateral thinking 43. personal achievement 44. goodwill 45. body language 46. to encourage discussion 48. to welcome contributions Чтение (изучающее): Management styles c.89 FIB SB Аудирование: Business Communication: аспекты работы с.92 SB Речевые образцы: оценка работника; оценка работы; постановка цели; удовлетворение работой. Говорение: диалог между работниками разных профессий, обсуждение вопросов возраста и пола. Грамматические структуры: закрепление конструкций страдательного залога; каузативные глаголы и конструкции (GW3: Unit 11); Перевод: Key vocabulary p.82 FIB SB, p.37 WB. Письмо: сочинение о том, какие шаги Вы предпримите, чтобы получить повышение по службе / новую работу. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Unit 8, c. 35-39 WB; компьютерная программа Professor Higgins (Unit 46), подготовка докладов к студенческой конференции; работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. Name 5-8 factors that could motivate people to work? 2. Do you agree that employees should be considered the company’s main asset? Why? 3. What characteristics of male and female management styles are given in the text in this unit? 4. What words do we use to introduce a clause of contrast?
|