Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
💸 Как сделать бизнес проще, а карман толще?
Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое раписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже.
Проблема в том, что средняя цена по рынку за такой сервис — 800 руб/мес или почти 15 000 руб за год. И это минимальный функционал.
Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.⚡️ Для новых пользователей первый месяц бесплатно. А далее 290 руб/мес, это в 3 раза дешевле аналогов. За эту цену доступен весь функционал: напоминание о визитах, чаевые, предоплаты, общение с клиентами, переносы записей и так далее. ✅ Уйма гибких настроек, которые помогут вам зарабатывать больше и забыть про чувство «что-то мне нужно было сделать». Сомневаетесь? нажмите на текст, запустите чат-бота и убедитесь во всем сами! Reading Comprehension
I. Find English equivalents of the following words and phrases: привлечь внимание, нацелиться на потенциального покупателя, размещать рекламу продукта, оплачивать услуги, реклама на радио, рекламный джингл, увеличить продажи, снимать рекламный ролик, заполучить широкую аудиторию, знаменитости, рекламировать, воспроизводить рекламу в эфире, реклама в интернете, растяжки, рекламные щиты, брошюры. II. Fill the gaps with the words from the previous exercise. a. To … your sales turnover you can place your ads on television or on the Internet. b. Advertising helps to … the attention of … buyers. c. … advertising should be placed on the most popular websites. d. Ad … are the best way advertising on the radio. e. … can be self made by including all the detailed information of your products. III. Answer the following questions. Explain your answers. a. What kind of advertising is the most effective? Why? b. What is he best way of advertising on the radio? c. What are the advantages of television advertising? d. How to make internet advertising more successful? e. What are the advantages of using banners, hoardings and pamphlets? IV. Complete the chart with the information from the text and your own ideas.
VI. Make a summary of the text. VII. Did you know…? A 30- second TV advert during the American Superbowl costs more than $2 million! Lexical Exercises I. Decide with your partner if the following statements are true or false. 1. In the UK an advertisement is often called a ‘spot’. 2. There are no advertisements on BBC TV and radio. 3. There are three recognised abbreviations of ‘advertisement’: ‘advert’, ‘ad’ and ‘adv’. 4. A ‘commercial’ is an alternative word for an advertisement on television or radio. II. Underline the stressed syllable in the following words. ad ver tise ad ver ti sing ad vert ad ver tised ad ver tise ment III. Fill the gaps below with the words from II. 1. Do you think that............................ is a form of art? Why (not)? 2. How much does it cost to..........................in a newspaper, on the radio or on TV in your country? 3. Tobacco......................... in the UK is banned on television and radio and in magazines and newspapers. Is it banned in your country? Do you think it should be? Why (not)? 4. Do you think that tobacco, cigarettes etc. should be............................ near schools? 5. What are the funniest three......................... you have ever seen? 6. What factors do you think make a good.............................? IV. Ask your partner the questions in III. Lesson 2.Advertising Techniques Warm Up
|