![]() Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
A turboprop engine
1. inlet assembly 2. compressor 3. combustion chamber 4. gas turbine 5. exhaust unit 6. propeller
” Exercise 33. Read the dialogue. What new information have you got? Instructor: Today we are going to discuss aviation jet engines, which are actually turbo-jet engines, having a compressor at the front to force the air in. Peter: What drives the compressor? Instructor: There's plenty of energy at the back, where the hot gases leave the combustion chamber. If you put a turbine there and connect it to the compressor by a shaft, that would solve the problem, wouldn’t’ it? Nick: What's about the other types of jet engines? Instructor: They're all variations on the turbo-jet principle. There's the turbo-prop, for example, where the turbines rotate both the compressor and an ordinary propeller. Nick: What are the advantages of this type of engine? Instructor: At very low flying speeds propellers are more efficient form of propulsion that jet engines. Pure jet engines are very efficient at high subsonic speeds, but at medium and low subsonic speeds their efficiency sharply decreases. Peter: And this was the reason for development of by-pass engines. Instructor: Right you are, this was the reason. But the development of bypass engines was only the first step. Nick: Are by-pass engines still used? Instructor: They are, but in a modified form. In a by-pass engine only some of the air goes straight through; the remainder if passed through ducts, round the combustion chamber and turbine, but later rejoins the main stream at the rear. Peter: And what was the second step? Instructor: The second step was development of fan engines. The first set of rotor blades of the axial compressor was enlarged to form a sort of multi-blade propeller, known as the fan. Забиваем Сайты В ТОП КУВАЛДОЙ - Уникальные возможности от SeoHammer
Каждая ссылка анализируется по трем пакетам оценки: SEO, Трафик и SMM.
SeoHammer делает продвижение сайта прозрачным и простым занятием.
Ссылки, вечные ссылки, статьи, упоминания, пресс-релизы - используйте по максимуму потенциал SeoHammer для продвижения вашего сайта.
Что умеет делать SeoHammer
— Продвижение в один клик, интеллектуальный подбор запросов, покупка самых лучших ссылок с высокой степенью качества у лучших бирж ссылок. — Регулярная проверка качества ссылок по более чем 100 показателям и ежедневный пересчет показателей качества проекта. — Все известные форматы ссылок: арендные ссылки, вечные ссылки, публикации (упоминания, мнения, отзывы, статьи, пресс-релизы). — SeoHammer покажет, где рост или падение, а также запросы, на которые нужно обратить внимание. SeoHammer еще предоставляет технологию Буст, она ускоряет продвижение в десятки раз, а первые результаты появляются уже в течение первых 7 дней. Зарегистрироваться и Начать продвижение Nick: Modern jet engines look so big and impressive. Is it because of their large diameter fans? Instructor: The diameter of modem high by-pass-ratio jet engines is up to three meters, and they are pylon-mounted.
Exercise 34. Make up your own dialogues. € Exercise 35. Do the two-way translation.
|