Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Active vocabulary






1.to go up – 2.to raise the price – 3.price leader –   4.price sensitive item –   5.to be brand loyal – 6.promotional campaign – 7.to market – 8.to schedule – 9.packaging – 10.competitor – расти поднимать цену производитель, устанавливающий самую высокую цену товар, уровень продажи которого очень зависит от цены отдавать предпочтение рекламная компания продавать разрабатывать план упаковка конкурент

Vocabulary Practice

Exercise 1 Choose the necessary word and put it in the sentence

1.If the price on this product …, nobody will buy it. 2.They should … some tests and pass the results to R.D. 3.This company is the … in this field, they can sell this product at the lowest price. 4.Customers do care about the price on this product, it is a very …. 5.… influences the desire of a customer to buy. 6.Our … has become the price leader in selling computer programmers.   1.go up 2.schedule 3.packaging 4.competitor 5.price leader 6.price sensitive item

Exercise 2 Answer the questions

1. Who is the price leader in your business?

2. How can you become a price leader? What should you do for this?

3. How should one start a promotional campaign?

4. Why is it dangerous to produce price sensitive goods?

5. Why is it important to have competitors in business?

6. What should you do to leave your competitors behind?

7. What knowledge must you have to be good at marketing?

Exercise 3 Translate into English

1. Маркетинг включает в себя действия, связанные с движением товара от производителя к потребителю.

2. Маркетинг включает в себя транспортировку, хранение, рекламу, калькуляцию цен, продажу.

3. Изучение рынка помогает предсказывать общие направления спроса.

4. Реклама оказывает сильное влияние на покупателя.

5. Мы не можем устанавливать самую низкую цену на этот товар.

6. Мы должны разработать план производства новых продуктов.

7. Сбыт этого товара очень реагирует на изменение цены.

 

Grammar Exercises

Exercise 1 Transform the sentences of real condition into the sentences of unreal condition

 

M o d e l: If we promote this right, we will (we'll) get more sales.

a) If we promoted this right, we would get more sales.

b) If we had promoted this right, we would have got more sales.

 

1. If we are careful we will leave behind our competitors.

2. If we phone R.D., we will get the necessary information.

3. If we change the ingredients, we will be ready for the price

4. If the price of jam goes up, the increase will be passed on: consumer.

5. If they work hard, they won't lose any customers.

6. If we schedule the product development in time we will be ready for the change of the demand.

7. If we don't lose the chance, the competitors’ products will r on the super-market shelves.






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.