Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Сервис онлайн-записи на собственном Telegram-боте
    Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое расписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже. Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.
    Для новых пользователей первый месяц бесплатно.
    Чат-бот для мастеров и специалистов, который упрощает ведение записей:
    Сам записывает клиентов и напоминает им о визите;
    Персонализирует скидки, чаевые, кэшбэк и предоплаты;
    Увеличивает доходимость и помогает больше зарабатывать;
    Начать пользоваться сервисом
  • I. Read the list of adjectives below and find the pairs of opposite words.






    Unit I

    Meeting people

    Lesson 1.Early Business Contacts…………………………………………………………7

    Lesson 2. Further contacts…………………………………………………………………11

    Lesson 3. Telling a story…………………………………………………………………...12

    Lesson 4. Describing a personality………………………………………………………...14

    Lesson 5. Making, accepting and declining offers…………………………………………15

    Unit II

    Dealing with people

    Lesson 1.Asking for something…………………………………………………………...17

    Lesson 2.Consultunts. Making suggestions………………………………………………19

    Lesson 3.Reacting to suggestions…………………………………………………………21

    Lesson 4.Praise……………………………………………………………………………23

    Lesson 5.Compromise…………………………………………………………………….24

    Unit III

    Applying for a job

    Lesson 1. Careers………………………………………………………………………….26

    Lesson 2. Winning an interview…………………………………………………………..29

    Lesson 3. Your ideal job…………………………………………………………………..33

    Lesson 4.Writing a CV and a Resume……………………………………………………35

    Lesson 5.Team Project Work……………………………………………………………..40

    Unit IV

    Business trip

    Lesson 1. Travelling………………………………………………………………………40

    Lesson 2. Business travel…………………………………………………………………44

    Lesson 3. Buying a ticket…………………………………………………………………49

    Lesson 4. Staying at the hotel……………………………………………………………..52

    Lesson 5.Getting around the town………………………………………………………...57

    Lesson 6 Getting a taxi……………………………………………………………………63

    Unit V

    Eating Out

    Lesson 1. Meals. Eating out………………………………………………………………..66

    Lesson 2. Describing taste of food………………………………………………………....70

    Lesson 3. The working lunch………………………………………………………………76

    Lesson 4. Dining etiquette………………………………………………………………….82

    Lesson 5. International cuisine……………………………………………………………..87

    Unit VI

    Technical means of communication

    Lesson 1. Telephoning skills……………………………………………………………….91

    Lesson 2. Making telephone calls………………………………………………………….96

    Lesson 3. Telephone arrangements………………………………………………………….102

    Lesson 4. Multilingual Internet……………………………………………………………...106

    Lesson 5. E-mail………………………………………………………………………….....112

    Unit VII

    Companies

    Lesson 1. Types of companies……………………………………………………………….118

    Lesson 2. Business organization forms………………………………………………………122

    Lesson 3. Company portfolio…………………………………………………………………126

    Lesson 4. Competition of companies…………………………………………………………131

    Lesson 5. Project-presentation………………………………………………………………..137

    Unit VIII

    Management styles

    Lesson 1. Manager’s role…………………………………………………………………….138

    Lesson 2. Style of behaviour…………………………………………………………………141

    Lesson 3. Men vs. women……………………………………………………………………144

    Lesson 4. Culture and style of management………………………………………………….147

    Lesson 5. Leadership…………………………………………………………………………149

    Unit IX

    Business ethics

    Lesson 1. Business cards……………………………………………………………………..155

    Lesson 2. Glass ceiling……………………………………………………………………….156

    Lesson 3. Discrimination……………………………………………………………………..157

    Lesson 4. Product tampering…………………………………………………………………158

    Lesson 5. Flowers in Business………………………………………………………………..159

    Unit X

    Negotiating skills

    Lesson 1. Presenting…………………………………………………………………………..160

    Lesson 2.Presentation Tips……………………………………………………………………163

    Lesson 3.Negotiating………………………………………………………………………….165

    Lesson 4. The Language of Negotiations……………………………………………………..168

    Unit XI

    Advertising

    Lesson 1.Advertisement Ideas…………………………………………………………………172

    Lesson 2.Advertizing Teqniques………………………………………………………………176

    Lesson 3. Advertizing Tips……………………………………………………………………178

    Lesson 4. Ways of Advertizing………………………………………………………………..181

    Lesson 5. Analyzing Advertisement…………………………………………………………..184

    Unit XII

    Business Correspondence

    Lesson 1. Business Letter Writing……………………………………………………………..186

    Lesson 2. Making a deal……………………………………………………………………….191

    Supplementary texts ………………………………………………………………………….197

    Word list ………………………………………………………………………………………215

    INTRODUCTORY LESSON

    What is Business English?

    Warm up

    1. What is Business English?

    2. What qualities does a person need to have to go up in the world?

    3. What qualities do you need to have or do you have to go up in the world?

    Active Vocabulary

    I. Read the list of adjectives below and find the pairs of opposite words.

    INERT






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.