![]() Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Grammar Exercises
1. What’s happening at the moment? Make up true sentences. Model: (I/ eat) I’m not eating. 1. (I/ learn/ English). 2. (The sun/ shine). 3. (My teacher/sit / on a chair) 4. (You /listen /to music) 5. (Students /wear/ shoes) Fill in the blank spaces with the present progressive tense of the verbs in the brackets. 1. He (fix) my bike in the garage. 2. I (help) Mom in the kitchen. 3. My sister and I (watch) television in our bedroom. 4. They (come) with us to the museum. 5. We (paint) some pictures for Aunt Susan. Translate into English. 1. Не входите в аудиторию! Студенты пишут там контрольную работу. 2. Этот писатель пишет новую книгу. 3. Не мешайте мне. Я готовлюсь к докладу. 4. О чем вы думаете? 5. Осторожно! Та машина едет с огромной скоростью! 4.What can you say in these situations? Add a sentence with the present continuous. Model: A friend rings you up in the middle of your favourite film. – Is it important? I'm watching the most impressive blockbuster. 1. A friend is at your flat and suggests going out, but you can see rain outside. I don’t want to go out now. Look,.................................................................. 2. A friend rings you up at work. – Sorry, I can't talk now. ............................. 3. You want to get off the bus, but the old lady next to you is sitting on your coat. – Excuse me,........................................................................................ 4. A friend of yours wants to discuss the latest news with you, but you’ve just started to make a report. – Can I talk to you later?...................................... 5. You have been ill, but you're better now. – I'm OK now............................... Present Continuous or Present Simple? Complete the sentences. Put in the present continuous or present simple of the verbs in the brackets. Забиваем Сайты В ТОП КУВАЛДОЙ - Уникальные возможности от SeoHammer
Каждая ссылка анализируется по трем пакетам оценки: SEO, Трафик и SMM.
SeoHammer делает продвижение сайта прозрачным и простым занятием.
Ссылки, вечные ссылки, статьи, упоминания, пресс-релизы - используйте по максимуму потенциал SeoHammer для продвижения вашего сайта.
Что умеет делать SeoHammer
— Продвижение в один клик, интеллектуальный подбор запросов, покупка самых лучших ссылок с высокой степенью качества у лучших бирж ссылок. — Регулярная проверка качества ссылок по более чем 100 показателям и ежедневный пересчет показателей качества проекта. — Все известные форматы ссылок: арендные ссылки, вечные ссылки, публикации (упоминания, мнения, отзывы, статьи, пресс-релизы). — SeoHammer покажет, где рост или падение, а также запросы, на которые нужно обратить внимание. SeoHammer еще предоставляет технологию Буст, она ускоряет продвижение в десятки раз, а первые результаты появляются уже в течение первых 7 дней. Зарегистрироваться и Начать продвижение Model: I'm writing (I / write) to my parents. I write (I / write) to them every weekend. 1. (It / snow) outside. (It / come) down quite hard, look. 2. Normally (I / start) work at eight o'clock, but (I / start) at seven this week. We're very busy at the moment. 3. I haven't got a car at the moment, so (I / go) to work on the bus this week. Usually (I / drive) to work. 4. The sun (rise) in the east, remember. It's behind us so (we / travel) west. 5. I'm afraid I have no time to help just now (I / write) a report. But (I / promise) I'll give you some help later. 6. (I / want) a new car (I / save) up to buy one. 6.Complete the following sentences with either the simple present form or the present continuous form of the verbs in the brackets. 1. The teacher always (give) us interesting project work. 2. The wind (blow) very strongly today. 3. I (like) chocolate ice cream. 4. Be quiet! We (try) to listen to the radio. 5. Let’s go inside now. It (begin) to rain. 6. Penguins (eat) fish. 7. Dad never (let) us play in the street when it’s dark. 8. The children (go) swimming every day. 9. We’re trying to catch the ball that (roll) down the hill. 10. My teacher (know) a lot about plants and animals.
|