Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Why do we choose postgraduate studies.






Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение

Высшего профессионального образования

Саратовский государственный аграрный университет

имени Н.И.Вавилова»

УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ ДЛЯ АСПИРАНТОВ

«ENGLISH FOR SCIENCE»

Саратов 2014


УДК 802/809- 07

 

УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ для аспирантов «English for Science» / Составитель: Э.Б. Калиниченко, О.В. Романова; Саратов, 2014. – 75 с.

 

Цель пособия – формирование навыка использования иностранного языка в научной и профессиональной коммуникации.

 

Утверждено кафедрой

в качестве учебно-методического пособия

для аспирантов

 

 

Рецензент:

Кандидат филологических наук, доцент О.Б. Верстакова

(Саратовский государственный аграрный университет имени Н.И. Вавилова)

Кандидат педагогических наук, профессор О.Б. Капичникова

(Саратовский государственный университет имени Н.Г. Чернышевского)

 

 

Работа издана в авторской редакции

 

© Э.Б. Калиниченко, 2014

© О.В. Романова, 2014


 

ПРЕДИСЛОВИЕ

Учебное пособие предназначено для подготовки аспирантов к сдаче кандидатского экзамена по общенаучной дисциплине «Иностранный язык».



Данное пособие представляет собой комплексный курс английского языка направленный на развитие навыков устной речи и чтения научной литературы на базе знаний предусмотренных программой по английскому языку для неязыковых вузов.

Пособие состоит из текстов, сопутствующих им упражнений, а также заданий по развитию навыков устной речи (монологической, диалогической) и письменной речи (умение писать резюме, тезисы, рефераты).

Пособие позволяет подготовиться к сдаче экзамена, как в группах, так и самостоятельно.

Тема 1. Making a Decision on One’s Scientific Career.

Тема 2. My Field of Science.

Тема 3. Topic of research: methods, relevance, significance.

PART I

MY SCIENTIFIC WORK

WHY DO WE CHOOSE POSTGRADUATE STUDIES?

Task 1 Learn the words. Think of your own examples with these words.

abstract of thesis (article) автореферат диссертации (статьи)

adviser, n 1 куратор 2 научный руководитель

assistant professor, n доцент (учёное звание ниже, чем associate professor)

associate professor, n 1 доцент университета 2 адъюнкт-профессор

candidate for Master’s degree кандидат на соискание учёной степени магистра

continuing professional development – CPD продолжение профессионального образования

Doctor of Science = ScD = DSc доктор технических наук

entrance examinations вступительные экзамены

GCE – general certificate of education – свидетельство об общем образовании

master, n магистр – учёная степень

magister, n учёное звание магистра

degree of master степень магистра

magistracy, n магистратура

Master’s degree, n магистр

MSc − Master’s degree in science

part time program краткий курс; antonym: full time program полный курс

PhD кандидат наук

postgraduate, n аспирант

postgraduate courses аспирантура

 

Task 2 Translate the sentences

1.Every postgraduate has to write abstract of thesis before the thesis. The abstract of thesis is published or presented online.

2. The adviser has to manage the process of the research and defense. Highly-qualified adviser is very important for each postgraduate student and candidate for Master’s degree.

3. The assistant professor position means the scientific work activity and prosecution of research. Assistant professors carry out the scientific work of their own.

4. The associate professor position is higher than that of the assistant professor. Associate professors carry out the scientific work of their own and guide postgraduate studies and their scientific research.

5. Candidates for Master’s degree take the course of studies after four years of university studies and graduation. In two years they will get the Master’s degree.

6. After graduation one of the ways of the career’s promotion is to take the CPD course. Continuing professional development courses gives new job competences.

7. To become Doctor of Science one has to take the course of doctorate. After defense of doctorate thesis my brother will become the Doctor of Science.

8. In magistracy postgraduate students get the degree of master and then take postgraduate studies.

9. Next year I am going to enter magistracy and become the candidate for degree of master. Studies at magistracy are the stage before taking postgraduate course.

10. To become a master the graduate enters magistracy. After studies at magistracy the candidate can get the Master’s degree and then the magister.

11. There is a great variety of Master’s degrees in science. Among them are the master’s degrees in Biological Chemistry, Biological Science, and Physics. I would like to get the degree of master in Biological Physics.

12. All the students, candidates for master’s degree, postgraduates, and teachers write research papers. Research papers define the rate of scientists.

13. The magistracy offers a wide range both of part time and full time programs.

14. PhD degree is given after postgraduate studies and defense of thesis. 15. Being postgraduate means carrying out a lot of scientific research. Postgraduates spend much time with studies.

16. Both masters and specialists can take postgraduate courses. Getting postgraduate courses certificates is an obligation necessity for continuing one’s operational procedures.

Task 3 Read about the reasons for choosing the postgraduate course. What are your personal reasons? Motivate your choice.






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.