Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






  • Сервис онлайн-записи на собственном Telegram-боте
    Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое расписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже. Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.
    Для новых пользователей первый месяц бесплатно.
    Чат-бот для мастеров и специалистов, который упрощает ведение записей:
    Сам записывает клиентов и напоминает им о визите;
    Персонализирует скидки, чаевые, кэшбэк и предоплаты;
    Увеличивает доходимость и помогает больше зарабатывать;
    Начать пользоваться сервисом
  • Sample 2






    From: p.west@uktel.com
    To: bookings@liverpoolarms.co.uk
    Date: 17 March
    Subject: Booking a room
      Dear Sir or Madam,   I would like to book a single room at your hotel for the nights of 12, 13, and 14 April. Could I possibly have a quiet room at the back of the hotel? I understand you have a restaurant. Could you tell me when the restaurant closes? My details are: 15 Monarch Road, London, NW1 2TS. Tel: (0207) 566 4945. Please, let me know if you need a deposit or a credit card number. Thank you very much. I look forward to hearing from you.   Yours faithfully, Peter West

    Sample 3

    To: robert.mcmurdo@megabook.com
    From: tina.black@megabook.com
    Cc: ruth.mitchell@megabook.com
    Robert, Thanks for your email asking for ways of reducing the sales force. Please find attached a Word document with specific plans for this. Please let me know if you can’t read this attachment. I’m copying Ruth Mitchel in on this. Do forward it to the rest of the board if you feel that’s appropriate. Looking forward to your reaction.   Best wishes,   Tina

     

    Study spelling e-mail addresses. Work in pairs. Practise spelling your e-mail address and the address of your partner.

    Spelling an e-mail address:

    Winkelh@kln.com=w-i-n-k-e-l-h-at-k-l-n-dot-com

    winkelh@kln/sales.com=w-i-n-k-e-l-h-at-k-l-n-forward-slash-sales-dot.com

    winkelh@kln-europe.com=w-i-n-k-e-l-h-at-k-l-n-dash-europe-dot-com

    Answer the questions about using the e-mail.

    1) How often do you check your e-mail?

    2) How many e-mails do you send a week? Are they all essential?

    3) How many e-mails do you get every week? Do you read them immediately?

    4) How quickly do you reply to the e-mails you receive?

    5) Do you delete e-mails regularly?

    6) Do you get much spam / junk mail?

    7) Have you got anti-virus software?

    8) How often do you send or receive attachments?

    Complete the dialogue with necessary words.

    Essential, immediately, regularly, anti-virus, checked, attachment.

    Dialogue 1

    - Do you always reply to e-mails (1) _____?

    - Yes. I think it’s rude if you don’t reply as soon as you receive an e-mail. Don’t you do that?

    - No. I don’t reply at once unless it’s really (2) _____.

     

    Dialogue 2

    - I sent you an e-mail earlier with an (3) _____. Did you get it?

    - Oh, I’m afraid I haven’t (4) _____ my e-mail today yet. I’ll do it now.

     

    Dialogue 3

    - I keep getting viruses on my computer.

    - Ah, you will need to get some (5) _____ software.

     

    Dialogue 4

    - Do you delete e-mails (6) _____?

    - Yes, every day. I have to, because I have so many, and most of them aren’t important.

     

    Write an e-mail to book a room at the hotel. Book a double room for four nights at the hotel. Ask for a room with a view of the sea. Ask about the Internet and other facilities (phone, television, room service, car parking etc.). Give your personal details.

    12. Translate the sentences into English:

    1) Вы можете выслать нам информацию по факсу?

    2) Какой у вас номер факса?

    3) Вы получили мой факс?

    4) Если Вы не являетесь получателем факса, сообщите об этом отправителю и немедленно уничтожьте документ.

    5) Если Вы получили не все страницы документа, пожалуйста, позвоните по номеру 123654.

    6) Вы получили мое электронное письмо?

    7) Я сразу же ответил на Ваше электронное письмо.

    8) Я получаю много спама по электронной почте.

    9) Он отправил мне электронное письмо с прикрепленным документом, но я не смог его прочитать.

    10) Какой у Вас адрес электронной почты?

     






    © 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
    Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
    Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.