Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
💸 Как сделать бизнес проще, а карман толще?
Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое раписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже.
Проблема в том, что средняя цена по рынку за такой сервис — 800 руб/мес или почти 15 000 руб за год. И это минимальный функционал.
Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.⚡️ Для новых пользователей первый месяц бесплатно. А далее 290 руб/мес, это в 3 раза дешевле аналогов. За эту цену доступен весь функционал: напоминание о визитах, чаевые, предоплаты, общение с клиентами, переносы записей и так далее. ✅ Уйма гибких настроек, которые помогут вам зарабатывать больше и забыть про чувство «что-то мне нужно было сделать». Сомневаетесь? нажмите на текст, запустите чат-бота и убедитесь во всем сами! Удк 811. 111'342. 9
Olga Lysychkina ENGLISH PHONETICS In 36 hs
Kharkiv – 2012
ББК
УДК 811.111'342.9
Лисичкіна О. О. English Phonetics in 36 hs. – Х.: Академія внутрішніх військ МВС України, 2012. – 94 с. Навчальний посібник з практичної фонетики англійської мови для студентів І курсу спеціальності «Переклад» із системою рецептивних та умовно-репродуктивних вправ на тренування фонетичних навичок.
Автор: О. О. Лисичкіна, к. філол. н.
Рецензенти: І. Д. Карамишева, к. філол. н. (Національний університет «Львівська Політехніка»); Л. О. Штакіна, к.філол. н., доцент (Горлівський державний педагогічний інститут іноземних мов).
Рекомендовано Вченою радою Академії внутрішніх військ МВС України (протокол №2 від 29 серпня 2010 р.) © Академія внутрішніх військ МВС України, 2012
MAP OF THE BOOK PREFACE ………………………………………………………………………..….5 FOR TEAСHERS МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ……………………...……6 Unit 1 (lessons 1-2) Highlighting ……………………………….…………………...8 Sound Practice Vowels /i/– /i: / [str]……………………………………….………......8 Intonation in Context Highlighting ……………………….……………………….….9 Dialogue Practice In the morning …………………………………………….….…..13 Communication Activity Restaurant ……………………………………….…….….14 Reading Activities from The Way Up to Heaven by Roald Dahl …………………....14 Theory Section Intonation, its Components. Rhythm ……………………….….……16
Unit 2 (lessons 3-5) Telling and Referring …………………………………..….…18 Sound Practice [R] – [A], /h/, linking /w/ and /j, / [tr], [dr], [tw]………………….....18 Intonation in Context Telling and Referring ……………………………….…….….20 Dialogue Practice Interview with Dr. Clerk… ……………………………………….24 Communication Activity City guide …………………………………………………25 Reading Activities from The Return of Sherlock Holmes by Arthur Conan Doyle ….26 Theory Section Types of Tones …………………………………………….………..28
Unit 3 (lessons 6-8) Speech Melody ………………………………………….…….30 Sound Practice [ L] – [P], /r / in British and American English, [fr], [fl]…….....……30 Intonation in Context More Telling and Referring ……….…………………………32 Dialogue Practice Polilogue about New York ……………….………………………36 Communication Activity Diary …………………………………..………………….38 Reading Activities from The Modern Millionaire by Oscar Wilde …….……………38 Theory Section Speech Melody. Types of Heads ………………………….…………40
Unit 4 (lesson 9) Functions of Intonation ………………………………………….45 Sound Practice [H] – [V], ‘dark’ and ‘clear’ /l/ [pl], [bl], [pr], [br]…………………45 Intonation in Context Revision and Practice ……………………………………..…47 Dialogue Practice Samantha’s Roses ……………………………………………..…50 Reading Activities from Frankenstein by Mary Shelley ………………….………….50 Theory Section Functions of Intonation …………………………………………..…52
Unit 5 (lessons 10-12) Roles and Status of Speakers ……………………………….53 Sound Practice [ x ] – [ e ], /θ /, /δ /, /t/, /d/, /s/, /z, / [sp], [st], [sk]………..…………….53 Intonation in Context Roles and Status of Speakers ……………………………..…..55 Dialogue Practice At the Doctor's, Getting a Mortgage ………………………..……58 Communication Activity Job Interview ………………………………………..……59 Reading Activities from The Hitchhiker by Roald Dahl ………………………….…61 Theory Section Expressive Means of English Intonation (1): Emphatic Tones, Irregular Preheads ……………………………………………..…62
Unit 6 (lessons 13-14) Low Key Information …………………………...…………66 Sound Practice [W] – [ qV ]/ j /, / tj /, /dz/ [t t], [d d]…………………….…………..67 Intonation in Context Low Key Information ………………………………...……….68 Dialogue Practice Plans for Summer ………………………………………….….….70 Communication Activity Story Telling ………………………………………………71 Reading Activities from Things We Never Said by Fiona Goble ……………………72 Theory Section Expressive Means of English Intonation (1): Nuclear Shift, Compound Tunes …………………………………………………..…75
Unit 7 (lessons 15-18) Contrasts High Key Information …………..………………78 Sound Practice Vowels [kl], [gl], [kr], [gr], [kw]………………………...…….……79 Intonation in Context Contrasts High Key Information ………………………..……80 Dialogue Practice About Tony's Job Interview ………………………………………84 Communication Activity Travelling …………………………………………………85 Reading Activities from The Lucky Generation by William Davis ………….………86 Theory Section Revision ………………………………………………………..……88
Appendix …………………………………………………………………….………89
References ………………………………………………………………………..….93
|