Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Camshaft






Both camshafts should be checked for runout and also for wear of cams and journals if the engine has been noted as giving abnormal noise or vibration or lack power output. Any of these conditions may be caused by camshafts worn down or distorted to the service limit.

 

The exhaust camshaft can be distinguished from that of the intake by the embossed letters " EX " (for exhaust) as against letters " IN" (for intake).

 
Similarly, the right end can be distinguished by the notch from the left end.


 

 

Pai nted Red

 

 

 

 

 

VALVE TIMING


 

 

CAM WEAR

 
Worn-down cams are often the cause of mistimed valve opera­ tion resulting in reduced power output.

The limit of cam wear is specified for both intake and exhaust cams in terms of cam hight (fl), which is to be measured with a micrometer. R eplace camshafts if found worn down to the limit.

09900-20202: Micrometer (25 - 50 mm) Cam height (fl)

Intake cams: 32.840 mm (1.2929 in)


Service Limit


Exhaust cams: 32.540 mm (1.2811 in)


 

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.