Главная страница Случайная страница Разделы сайта АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
💸 Как сделать бизнес проще, а карман толще?
Тот, кто работает в сфере услуг, знает — без ведения записи клиентов никуда. Мало того, что нужно видеть свое раписание, но и напоминать клиентам о визитах тоже.
Проблема в том, что средняя цена по рынку за такой сервис — 800 руб/мес или почти 15 000 руб за год. И это минимальный функционал.
Нашли самый бюджетный и оптимальный вариант: сервис VisitTime.⚡️ Для новых пользователей первый месяц бесплатно. А далее 290 руб/мес, это в 3 раза дешевле аналогов. За эту цену доступен весь функционал: напоминание о визитах, чаевые, предоплаты, общение с клиентами, переносы записей и так далее. ✅ Уйма гибких настроек, которые помогут вам зарабатывать больше и забыть про чувство «что-то мне нужно было сделать». Сомневаетесь? нажмите на текст, запустите чат-бота и убедитесь во всем сами! Варіант 6. Implementing global programs
Implementing global programs 1. The successful global companies will be those who can achieve a balance between the local and the regional/global concerns. Pitfalls that handicap global programs and contribute to their suboptimal performance include market-related reasons, such as insufficient research and a tendency to overstandardize, as well as internal reasons such as inflexibility in planning and implementation. 2. Organizational resources have to be used as a reality check for any strategic choice. Industrial giants with deep pockets may be able to establish a presence in any market they wish, while more thinly capitalized companies may have to move cautiously. Human resources may also present a challenge for market expansion. A survey of multinational corporations revealed that good marketing managers, skilled technicians, and production managers were especially difficult to find. This difficulty grows when the search is for people with cross-cultural experience to run future regional operations. 3. At this stage it is imperative that the company assess its own readiness for the moves necessary as well as its readiness to face the competitive environment. In many cases this has meant painful decisions to focus on certain industries and leave others. For example, Nokia, the world’s second largest manufacturer of cellular phones, started its rise in the industry when a decision was made at the company in 1992 to focus on digital cellular phones and sell off dozens of other product lines. By focusing its efforts on this line, the company was able to bring new products to market quickly, build scale economies into its manufacturing, and concentrate on its customers thereby communicating a commitment to their needs.
I. Знайдіть у тексті та випишіть еквіваленти таких слів та словосполучень: помилки, недостатні досліждення, негнучке планування, виклик, поширення/розвиток, оцінювати, виробник, зосереджуватися (на)
Найдите в тексте и выпишите эквиваленты следующих слов и словосочетаний: ошибки, недостаточные исследования, негибкое планирование, вызов, расширение/развитие, оценивать, производитель, сосредоточиться (на)
II. Перекладіть письмово абзац 3. Переведите письменно абзац 3.
III. Випишіть з тексту речення з модальними дієсловами та перекладіть їх. Выпишите из текста предложения с модальными глаголами и переведите их.
IV. Поставте 5 запитань до абзацу 2 та запишіть їх. Поставьте 5 вопросов к абзацу 2 и запишите их.
V. Дайте письмові відповіді на запитання. Письменно ответьте на вопросы.
|