Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Темы и их аннотации






Тема 1.1. Home, sweet home (2 час. + 10 час. самост.)

(Не)исчисляемые имена существительные. Наречия меры и степени much/ many/ a lot of, some/ any/ no. Конструкция there is/ there are. Порядковые числительные. Предлоги места. Родительный падеж имен существительных. (The) other(s). Слова- заменители: (the) one(s). Жилье, место жительства. Предметы домашнего обихода. Магазины и другие здания. (Не)официальное представление. Описание места.

 

Тема 1.2. Your nearest and dearest (2 час. + 10 час. самост.)

Глагол to have (настоящее просто е время). Сравнительная и превосходная степени сравнения прилагательных. Сравнительные конструкции: as…as, not as… as. Порядок следования прилагательных в предложении. Притяжательные местоимения (абсолютная форма). Like/ alike. Семья. Внешность. Характер. Время.

 

Тема 2.1.A day in the life. (2 час. + 10 час. самост.)

Настоящее простое время. Наречия и обстоятельственные обороты (наречия образа действия, места, времени и степени; наречия, обозначающие частотность совершения действия). Порядок следования обстоятельственных оборотов в предложении. To/ either. So do I./ Neither do I. Глаголы- связки. Сравнительная и превосходная степени сравнения наречий. Распорядок дня. Досуг. Пристрастия и предубеждения. Указания, как пройти/ проехать по городу.

Тема 2.2. The blind date. (2 час. + 10 час. самост.)

Настоящее продолжительное время. Настоящее простое время в сравнении с настоящим продолжительным временем. (A) few/ (a) little. Местоимения: неопределенные наречия. Намерения: за и против. Одежда. Дни и даты.

 

Тема 3.1. America, America… (2 час. + 10 час. самост.)

The Future Simple Tense. The Future Continuous Tense. Future Simple vs. Future Continous. Ways of expressing future. When and if clauses. Both/either/neither; both…and/ either… or/ neither… nor Future plans. Travels. Dreams and reality. В аэропорту.

Тема 3.2. Times to remember (2 час. + 10 час. самост.)

The Past Simple Tense. The Past Continuous Tense. Past Simple vs. Past Continuous. Narrative Linkers Irregular verb sound groups.

Used to/ would Education. Ambitions. Relationship, Love stories. На вокзале.

 

Тема 3.3. Paths to success (10 час. самост.)

The Present Perfect Tense. Present Perfect vs. Past Simple. Just/ already/ yet; any more/ any longer/ no longer; been to/ been in/ gone to; since/ for/ ago Career Prospects. Employment words and expressions.

Applying for a job. Making an appointment

 

Тема 3.4. The world of sport (10 час. самост.)

The Present Perfect Continuous Tense. Present Perfect Continuous vs. Present Perfect. Relative Pronouns and clauses Games and Sports. Fitness. Comparative and Superlative adjectives. Talking over the Phone. Telling stories

 

Тема 3.5. Quality time (14 час. самост.)

The Past Perfect Tense. The Past Perfect Continuous Tense. Past Perfect Tense vs. Past Perfect Continuous. Reported Speech.

Say, tell, ask. Television and Video. Cinema and Games. Theatre. Saying Goodbye.

Making Predictions.

 

Тема 5.1. Family matters (2 час. + 11 час. самост.)

Idiomatic Expressions, Multi-word verbs. Commonly confused words. Comparing, exchanging, informing. Артикли и местоимения: консолидация, личные, притяжательные, указательные местоимения. Имена, национальности, столицы, страны, географическое положение. Запрос и предоставление информации о себе (рассказ о себе)

 

Тема 5.2. The Y Generation: Tweens and Teens. Jobs and careers (2 час. + 11 час. самост.)

The Gerund. Generation Gap. Resume, Letter-writing. Interviewing

Business and time management expressions. Expressing Reluctance. Social skills: - asking for information, - giving factual and personal information

 

Тема 6.1. The changing World (2 час. + 11 час. самост.)

Second, third, «zero» conditional sentences. Modern Society: good and bad points. Expressing Hypothesis and Supposition.

 

Тема 6.2. Our precious Planet (2 час. + 11 час. самост.)

 

Wish/ if only; would rather/ sooner; it’s time. Environmental Problems. Annoying habits. Expressing annoyance

 

Тема 7.1 Shopping (2 час. + 11 час. самост.)

 

Passive Voice. Modal Verbs. Social skills: expressing: a) gratitude, b) request, c) complaining; - asking for: a) information b) things

 

Тема 7.2. Services (2 час. + 11 час. самост.)

Modal Verbs. Complex Object. Have smth done.Quantifiers.

Countable and Uncountable nouns. Social Skills Expressing: wants, needs, gratitude, complaining.

 

Тема 7.3. Money matters (11 час. самост.)

Unreal Conditionals.

Linkers verb+noun.

Collocations. Articles. Money expressions. Describing trends. Expressing opinions, agreeing, disagreeing

 

Тема 7.4. Eating out (11 час. самост.)

Countable and uncountable nouns. Quantifiers. Explaining and describing dishes. Ways of cooking. Verbs of food preparation. Social skills expressing: gratitude, request, complaining, asking for, information.

 

Тема 8.1. Travelling (3 час. самост.)

Phrasal Verbs. Few / Little / Modal Verbs.

Modal Verbs for deduction

Would for unreal situations

Past Perfect Social skills: predicting, note-taking, listening for gist

Describing places

 

Тема 8.2. Seeing the sights (3 час. самост.)

Еxpressions for recommending sights, describing exhibitions. Guide for a famous sight.

Passive Voice. Places of interest, exhibitions.

 

Тема 8.3. Different cultures (3 час. самост.)

The Participle, The Participle used at tribute. Participal Adjectives. Complex object. Major Religions. Common Themes and Concerns in all the religions. Loss (for words)

 

Тема 8.4. Cultures and culture (3 час. самост.)

Forms of address. National stereotypes. Word-combinations with “culture”.

 

Тема 8.5. Names, business cards, dress (3час. самост.)

Addressing and introducing people. Invitation. Suggesting ideas. Preferences.

 

Тема 8.6. Entertainment, hospitality, time, cross-cultural communication (3 час. самост.)

Discussing of cross-cultural issiues. Potential cultural misunderstanding.

 

Тема 9.1. Health (3 самост.)

Predicting, complaining, giving: a) advice, b) instructions. Expressing: a) obligations, b) prohibitions, c) asking for help

 

Тема 9.2. Keeping fit (3час. самост.)

The Participle, The Participle used at tribute. Participal Adjectives. Complex object. Common Themes and Concerns in all the religions.

Планы практических занятий

Краткое описание подходов к организации практических занятий:

Для курса иностранного языка отобраны темы общебытовой, страноведческой и отчасти общенаучной тематики, представляющие интерес в плане их актуальности на современном этапе, например, такие, как «Перспектива получения образования», «Творцы истории», «Проблемы загрязнения окружающей среды» и др. Темы раскрываются и дополняются типичными, соответствующими тематике ситуациями речевого общения по широкому спектру характерных для студентов проблем, с которыми они должны уметь справляться по окончании учебного курса. В них вводятся и активизируются разговорные формулы и речевые клише, отражающие типовые коммуникативные намерения участников ситуации (или диалога): установление контактов, побуждение к действию, выражение мысли и т.п. Коммуникативная ситуация не только обуславливает коммуникацию, но и определяет тематику текста, его структуру, а также отбор языковых средств.

На практике каждая тема-урок равна серии аудиторных занятий и решает одну коммуникативную задачу, например «Знакомство» и т.п. Содержание аудиторного занятия, таким образом, является одной из стадий учебной деятельности. В такой структуре заложены возможности оптимизации и индивидуализации учебного процесса. Задача преподавателя состоит в том, чтобы выстроить шаг за шагом программу перехода одного аудиторного задания к другому, определить доминирующую роль одних звеньев и второстепенную – других, не нарушая при этом механизма объединения всех аудиторных занятий в единую комплексную структуру.

В каждой из тем-уроков содержатся следующие разделы:

- грамматика,

- чтение,

- тематический словарь,

- формулы повседневного общения,

- устная речь.

Вся схема темы-урока может быть в целом осуществлена следующим образом:

1. Установка на решение коммуникативной задачи.

2. Введение и тренировка языкового материала.

3. Коммуникативные задачи, являющиеся учебным вариантом коммуникативной задачи данной темы-урока.

4. Контроль-трансфер, т.е. решение аналогичной задачи в несколько измененных ситуациях общения.

 

Тема 1.1. Home, sweet home (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. What’s your city/hometown like?

2. What is it famous for?

3. What’s the neighbourhood like?

4. Where is your flat? Is it in the centre or on the outskirts?

Литература:

- John and Liz Soars Headway Elementary – Unit 5

- Sue Kay, R. Jones Inside Out PreIntermediate Unit 2

- Murphy Essential Grammar in Use Units 77, 69, 70 – 75, 94-96,

- Базанова Е.М. Английский язык. Beginner- Low Intermediate (Ч.1.) урок 2 (осн. курс)

 

Тема 1.2. Your nearest and dearest (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. Have you got a big family?

2. What are your relatives like?

3. Who is your best friend?

4. What kind of person is he/she?

Литература:

- John and Liz Soars, Headway PreIntermediate, Students Book Unit 6

- John and Liz Soars Headway Elementary, Students Book, Unit 11

- Raymond Murphy «Essential Grammar in use» Units 85-92

- Базанова Е.М. Английский язык. Beginner- Low Intermediate (Ч.1.) урок 3 (осн. курс)

Тема 2.1.A day in the life. (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. When do you usually get up on weekdays/at weekends?

2. How do you get to the Institute?

3. When do your classes start?

4. What do you do in your spare time?

Литература:

- John and Liz Soars Headway Elementary Student’s Book Unit 3, 4

- John and Liz Soars, Headway PreIntermediate, Students Book Units 2, 6

- Raymond Murphy «Essential Grammar in use», Unit 5- 7.

- Raymond Murphy Intermediate «English Grammar in use» Unit 2, 55, 83, 96, 97

- Базанова Е.М. Английский язык. Beginner- Low Intermediate (Ч.1.) урок 4 (осн. курс) стр. 170-207

 

Тема 2.2. The blind date. (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. How do you prefer to spend your leisure time?

2. What kind of clothes do you prefer (casual, smart, trendy, etc.)

3. How often do you wear smart clothes?

4. Does your mother always like the way you dress?

Литература:

- John and Liz Soars Headway Elementary Student’s Book Unit 11

- John and Liz Soars, Headway PreIntermediate, Students Book Units 2-4

- Raymond Murphy Essential Grammar in use, Unit 57

- Raymond Murphy, English Grammar in Use. Units 1, 4, 81, 84, 85, 86.

- Базанова Е.М. Английский язык. Beginner- Low Intermediate (Ч.1.) урок 5 (осн. курс) стр. 208-241

 

Тема 4.1. America, America… (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. Will you be travelling anywhere by train/ plane this month?

2. Will you be driving anywhere in the near week?

3. How do people predict future?

4. Do you ever try to predict changes in your life?

Литература

- Sue Kay, R. Jones Inside Out Intermediate, Units9, 11

- Peter Strutt English for International Tourism Units 8, 9

- Базанова часть 2, стр.7-65 Raymond Murphy English Grammar in Use Intermediate: Unit 1-10

Тема 4.2. Times to remember (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. What were you like as a child?

2. What were your childhood dreams and ambitions?

3. What was your first day at the institute?

4. Did you have to change your lifestyle? If so, in what way?

Литература:

- Sue Kay, V. Jones, Inside Out PreIntermediate Unit 3,

- Raymond Murphy English Grammar in Use Units 11, 12

- Базанова часть 2, стр. 66-119

 

Тема 6.1. Family matters (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. How would you describe your relationship with your family members?

2. How often do you see each other?

3. What do your parents think of your fiends?

4. Are you interested in your parents career?

Литература:

- John and Liz Soars Headway. Upper Intermediate, Units 8, 9

 

Тема 6.2. The Y Generation: Tweens and Teens. Jobs and careers (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. Is the desire of teens to grow up more quickly justifiable?

2. What causes behaviour problems of some of them: irresponsibility, aggressiveness, addiction to alcohol and drugs, unwillingness to work?

3. How can parents help their children avoid difficulties?

4. How can parents keep the line of communication with children wide open?

Литература:

- John and Liz Soars Headway. Upper Intermediate, Unit 7

- Базанова часть 3, стр. 155-180

 

Тема 7.1. The changing World (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. How comfortable are you in modern society? What changes do you like?

2. What’s your idea of a fair society?

3. What would you name as a scourge of modern society?

4. If you had a chance to travel back in time, what centuary would you choose?

Литература:

- Sue Kay, V. Jones, Inside Out Intermediate, Units 13-14

- Stuart Redman English Vocabulary in use, Pre-intermediate & Intermediate Units 60-62

- Базанова часть 3, стр. 77-97

 

Тема 7.2. Our precious Planet (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. Do suffer from noise pollution? In what way does it affect you?

2. What other environmental problems besides noise pollution can you name?

3. How can we make our cities more environmentally friendly?

4. What international organization is fighting to protect the environment? What methods do they use?

Литература:

- Stuart Redman English Vocabulary in use, Pre-intermediate & Intermediate Units 37-39, 85

- Базанова часть3, стр. 98-118

 

Тема 9.1. Shopping (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. Do you like shopping for food or clothes?

2. What are the advantages and disadvantages of buying from supermarkets?

3. How often do you go shopping?

4. What do you think of shopaholics?

Литература:

- Sue Kay, V. Jones, Inside Out Pre-Intermediate Unit 3

- John and Liz Soars. Headway Pre-Intermediate, Unit 4

- Stuart Redman English Vocabulary in use, Pre-intermediate & Intermediate Units 57

 

Тема 9.2. Services (2 час.)

Перечень вопросов, заданий, выносимых на практическое занятие

1. What kind of services do you use everyday?

2. Are you satisfied with services at the post office, restaurants, hotels, hairdresser’s etc.?

3. How can any service be improved?

4. Have you ever complained about bad service?

Литература:

- Sue Kay, V. Jones, Inside Out Pre-Intermediate Unit 12

- Stuart Redman English Vocabulary in use, Pre-intermediate & Intermediate Units 55

 







© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.