Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 5. Деловая среда






Тема 9. Business Environment (Деловая среда)

FIB, Unit 9

Лексика: факторы, влияющие на бизнес обстановку; влияние состояние бизнеса на торговлю и цены; сырье, доставка, производство; описание тенденций на графике;

Основная лексика урока:

1. environment (n); business environment

2. to a ffect sth / sbd; be a ffected by; to have an e ffect on sth

3. to influence sth / sbd; influence (n)

4. labour (n); availability of labour; labour costs (n)

5. tax (n)

6. state of economy

7. economic recession (n); economic growth (n)

8. to suffer (from) sth

9. to make cuts

10. unemployment (n); the unemployed (n, pl.)

11. trend (n)

12. shopping basket (n)

13. to be due to sth

14. exchange rate (n)

15. shipping costs (n, pl.)

16. to charge (sbd) sth

17. wage (n); salary (n)

18. the average (adj)

19. to have a global presence in around … (30) countries.

20. to expand

21. to account for

22. total sales (n)

23. market share (n)

24. supplier (n)

25. loss (losses) (n)

26. purchases (n, pl.)

27. infrastructure (n)

28. inflation (n)

29. international trade (n)

30. foreign investment (n); inward investment

31. index (n); indexes / indices (n, pl.)

32. be at the top (of the index); be in the top five/ten/three

33. restructuring

34. technologically advanced

35. an impact of sth on sth

36. to describe a graph/ a trend

37. to show signs of improvement; to improve; to boost

38. figure (n)

39. to stabilize

40. to remain stable

41. to maintain

- to maintain sales growth

42. to decline

- a decline

43. to fall/rise/drop/increase etc. from … to … / by …%

44. a rise/a fall/a decline of …%

45. to be … % ahead

46. a downturn (n)

47. to fall dramatically (adv); a dramatic (adj) fall

48. to increase steadily (adv); a steady (adj) increase

49. to decrease slightly (adv); a slight (adj) decrease

50. to rise considerably (adv); a considerable (adj) rise

51. to fall/drop sharply (adv); a sharp (adj) fall/drop

Чтение (изучающее): Marks and Spencer p.102 FIB SB

Аудирование: Business Communication: график показателей конкуренции между различными компаниями, с.97 SB

Речевые образцы: предположение; причины каких-то факторов; дополнение к информации; возможности.

Говорение: тенденции в бизнесе, описание графиков.

Грамматические структуры: типы условного наклонения; относительные придаточные предложения (GW3: Units 8, 9);

Перевод: Key vocabulary c. 94, ex. 2, p.95 FIB SB, c.41 WB

Письмо: заявление о приеме на работу c.46 WB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о любой из данных компаний: Rover: https://www.rovercars.com, Nissan: https://www.nissan-europe.com, Peugeot: https://www.peugeot.com,

Unit 9, c.40-47 WB;

Review 3, c. 106-107 SB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 36-41; 88-90)

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What factors normally affect businesses and prices of their goods?

2. Why do you think the cost of the shopping basket is different in different countries? What can you say about prices of other goods?

3. Which of the following aspects can make a country or a business the most competitive: political stability, labour costs, infrastructure, international relations (trade), low rate of inflation, foreign investment, tax benefits, advanced technology? Why?

4. What countries does Marks & Spencer operate in?

5. What connectors do we use to show addition of information?

6. What verbs can you use to describe a) a downward trend; b) an upward trend?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.