Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Раздел 2. Деловые поездки и решение проблем бизнеса






Тема 3.Travel (Путешествия)

FIB, Unit 3

Лексика: планирование путешествия / командировки (present continuous); встреча и знакомство с партнерами / попутчиками; восприятие разных культур,

Чтение (изучающее): The Japanese in Britain, c.29 FIB SB

Основная лексика урока:

1. travel (n); to travel on business

2. trip (n); foreign business trip; to be on a business trip

3. itinerary (n)

4. colleague (n)

5. business partner

6. experience (n); to experience (difficulties); be experienced at doing sth

7. cultural differences; culture gap (n); cross-cultural skills

8. social conventions

9. nationality (n)

10. arrangement (n); to arrange sth; a fixed arrangement

11. schedule (n)

12. a business conference; to attend a conference

13. a (business) meeting

14.a presentation

15. method of transport

- by car / by bus / by train / by rail / by land / by air / by boat / by sea / by water /

(on foot)

- transport from airport

16. journey (n)

17. to arrive; arrival (n)

18. to depart; departure (n)

19. to book a hotel, a ticket; to make hotel bookings

20. flight (n)

21. jet (n); jet lag

22. (dis-)advantage of sth

23. to explain sth to sbd

24. to shake hands

25. to call sbd by his first name

26. business card (n); to give a business card; to exchange business cards

27. to embrace

28. host (n), hostess (n)

29. to look people in the eyes

30. to meet for the first time

31. male-dominated

32. to appreciate

33. to raise sth; raise the opposite opinion

34. to introduce sbd to sbd

- ‘Let me introduce myself’

35. ‘Sorry, I didn’t catch your name’.

36. ‘Don’t mention it’

37. ‘You’re welcome.’

39. to stay in a hotel

40. an office party; to throw a party

41. holiday plans; to go on holiday

43. to join sbd; to join a company

Аудирование: Поездка за границу. Business Communication: Представление себя / кого-то, реакция на представление. В ресторане с.28 FIB SB;

Речевые образцы: выражение удивления; уточнение информации; подтверждение договоренности; выражение сожаления; знакомство и приветствие.

Говорение: диалог: a) между пассажирами самолета; b) между коллегами об удобном времени, месте, продолжительности, стоимости проведения конференции; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу.

Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW3: Unit 4);

Перевод: Quiz, c.31, FIB SB.

Письмо: факс-заказ отеля и транспорта c.15 FIB WB

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Unit 3 WB, c.10-15, S.B. Review 1 c. 34-35,

компьютерная программа Professor Higgins (Units 53-68);

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What do business people travel for? What do they have to plan to make good use of their time?

2. Think of five countries and name the nationality for each country.

3. According to the article in this unit, what do the Japanese think of Britain?

4. Can you describe three of the cultural differences you’ve learnt from this unit? Have you ever experienced cultural differences?

5. What do you say when you introduce two people?

 

Тема 4. Troubleshooting (Решение проблем)

FIB, Unit 4

Лексика: стратегия компании; управление компанией; анализ работы компании; роль консультанта извне; советы по разрешению проблем эффективной работы компании;

Основная лексика урока:

1. troubleshooting (n); trouble spots (n)

2. goal (n); objective (n); to achieve goals/objectives

3. effective (adj.); effectively (adv.); efficient (adj.); efficiently (adv.)

4. strategy (n); to plan / re-plan a strategy; a strategy meeting

5. a management consultant

6. to analyse / analyze (v); analysis (n)

7. SWOT analysis; strengths; weaknesses; opportunities; threats

8. performance (n); company performance

9. to recommend (v)

10. to run a company

11. reputation (n)

12. to appoint (v)

13. awareness (n); to generate awareness of

14. costs (n); to cut / reduce costs

15. profit (n); to profit from smth; profitable (adj.); profitability (n)

16. to persuade sbd to do sth

17. competition

18. financial decisions

19. dealer (n); to deal with sth/sbd (effectively); a deal (n); a fair deal; dealership (n)

20. to take sbd seriously

21. financial position

22. to focus on sth (v)

23. to follow advice

24. to look for solutions; to look at problems

25. to prevent problems

26. quick fix (n)

27. temporary solution (n); to find a solution to a problem; to solve (a problem); solving problems; problem solving

28. to aim at (v)

29. to set up a team

30. to ensure (v) that

31. meet the needs of

32. permanent (adj.); temporary (adj)

33. prospective (adj.) buyers

34. to feed back (v); a feedback (n)

35. senior management

36. a marketing panel; an advisory panel

37. to anticipate problems; to avoid problems

Чтение (изучающее): Car Giant Sends in the Spy Girls с.40 FIB SB

Аудирование: Business Communication: Руководство проектом и решение проблем – интервью c.38 FIB SB;

Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения.

Говорение: диалоги – между продавцом и производителем машин; между продавцом и покупателем машин; между менеджерами по продажам.

Грамматические структуры: английские местоимения (повторение) (GW3: Unit 14);

Перевод: Key vocabulary с.36 FIB SB.

Письмо: меморандум и отчет по принятым мерам c. 44 FIB SB, c.69 FIB WB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Ford https://www.ford.com,

Unit 4, c.16-18 FIB WB,

компьютерная программа Professor Higgins (Units 80-87),

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

 

Контрольные вопросы по теме.

1. What do you understand by the term troubleshooting?

2. What can a company do to avoid problems?

3. What sort of analysis can you do to assess a company’s situation?

4. What have you learnt about Ford’s strategy to increase the proportion of women car-buyers?

5. How do we introduce a clause of purpose?

6. What modal verbs can you use to make recommendations?

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.