Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Higher Education in Great Britain






1 There is a considerable enthusiasm for post-school education in Britain. The aim of the government is to increase the number of students at higher schools. The reason has been mainly economic. It is assumed that the more people who study at degree level, the more likely the country is to succeed economically. A degree is the qualification a person gets from university when he passes final exams. Graduates are awarded Bachelor’s Degrees1: a BA (Bachelor of Arts), BSc (Bachelor of Science) or BEd (Bachelor of Education). The normal length of the degree course is three years; some courses, such as language or medicine may be one or two years longer.

2 Higher education in Britain is traditionally associated with universities, though education of University standard is also given in colleges and institutes of higher education, which can award their own degrees. All universities in England and Wales are state universities including Oxford and Cambridge. These two universities often called Oxbridge are the oldest and most prestigious in Great Britain. They appeared in the 12th-13th centuries.

3 Oxford is the second largest university in Britain after London. Like Cambridge it consists of a number of colleges: twenty-four colleges for men, five for women and another five for both men and women members. Outstanding scientists work in the colleges of the University teaching and doing research work in natural sciences, literature, modern and ancient languages, art, music, and so on.

4 The second group of universities comprise so called ‘redbrick’ universities which had appeared by 1900 in new industrial cities to provide technical study. The third group includes universities founded after the Second World War and later in the 1960s. Sometimes they are called ‘concrete and glass’ universities. They tend to emphasize ‘new’ academic disciplines and make greater use than other universities of teaching in small groups. During this period the government set up thirty Polytechnics. Some of them offer full-time2 and sandwich courses. In the early 1990s most of the polytechnics became universities.

5 There are a variety of other British higher institutions, which offer higher education. Some like the Royal College of Arts, the Cornfield Institute of Technology and various Business Schools, have university status, while others provide courses with strong vocational aspect. The university system also provides a national network of extra-mural departments3 which offer academic courses for adults after they have left schools of higher education.

 

Пояснения к тексту:

1Bachelor’s Degree – степень (диплом) бакалавра

2full-time courses - занятия по дневной форме обучения

3extra-mural departments – отделения заочной формы обучения

 

VIII Прочтите 2-й абзац текста и письменно ответьте на следующие вопросы

1. Why does the government support the increase of a number of students at higher institutions?

2. What does a person get from university when he passes final exams?

 

БИБЛИОГРАФИЧЕСКИЙ СПИСОК:

 

1. Английский язык: практикум / [составители В.И. Белай, Т.В. Трусова, А.В. Вандышева, Т.Ю. Иванченко, Л.Н. Кониченко, М.А. Горбина, С.В. Борисова, Н.Ф. Порожняк, Н.С. Мкртычева]. – Шахты: ГОУ ВПО «ЮРГУЭС», 2008. – 62 с. https://www.libdb.sssu.ru/WebForm1.aspx

2. Английский язык [Электронный ресурс]: практикум для самостоятельной работы студентов 1-2 курсов очной и заочной форм обучения (в том числе с использованием дистанционных технологий) по изучению неличных форм глагола (причастия, инфинитива) спец. 260901, 260902, 260704, 260905, 260906, 071503, 260800.62, 150406, 230201, 190604, 150408, 200503, 100101, 210303, 210300, 080110 / сост. В. И. Белай, доц. каф. " Ин. яз."; Гос. образоват. учреждение высш. проф. образования " Южно-Рос. гос. ун-т экономики и сервиса" (ГОУ ВПО " ЮРГУЭС"). - Шахты: ЮРГУЭС, 2009. - 35 с. - Рек. редакционно-издательским советом ЮРГУЭС. - Имеется электронный аналог, режим доступа: www.libdb.sssu.ru. - 29-30.

 

 

СПИСОК РЕКОМЕНДУЕМОЙ ЛИТЕРАТУРЫ

Основная литература

  1. Бонк, Н. А. Учебник английского языка в 2ч. Ч.1 / Н. А. Бонк, Г. А. Котий, Н. А. Лукьянова. - Переиздание. - М.: Деконт + - ГИС, 2007. – 640 с.
  2. Осечкин В. В. Английский язык. Употребление времен в английском языке с упражнениями и ключами. Издательство: М., ВЛАДОС, 2007 - 240 с. – Режим доступа: https://www.biblioclub.ru/book/58317/

3. Дубовский Ю. А. Докута Б. Б. Переяшкина Л. Н. Основы английской фонетики: учебное пособие. Рекомендовано Учебно-методическим объединением в качестве учебного пособия для студентов. Издательство: М., Флинта, 2009 - 344 с. – Режим доступа: https://www.biblioclub.ru/book/57942/

4. Полякова О. В. Грамматический справочник по английскому языку с упражнениями. Издательство: М., Флинта, 2011 - 80 с. – Режим доступа: https://www.biblioclub.ru/book/69110/

5. Гитович Р.А. Learning Psychology in English. Учебно-методический комплекс. – Под редакцией: Турук И.Ф. М.: Евразийский открытый институт, 2010. – 152 с. – Режим доступа: https://www.biblioclub.ru/author.php? action=book& auth_id=23399666

6. Першина Е. Ю. Английский язык для начинающих. Учебное пособие. 2-е изд., стер. - М.: Издательство «ФЛИНТА», 2012. – 86 с. https://www.biblioclub.ru/115111_Angliiskii_yazyk_dlya_nachinayuschikh_Uchebnoe_posobie.html

7. Жилкина Т.В. Времена английского глагола. СПб: Виктория-плюс, 2010. – 9с - Режим доступа: https://www.biblioclub.ru/78948_Vremena_angliiskogo_glagola.html

Дополнительная литература

1. Мюллер, В.К. Англо-русский словарь / – Киев: 2000. – 736 с.

2. Акопян А.А., Травкина А.Д. Англо-русский словарь / – М: Проспект, 2010. – 640 с.

 

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.