Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Билет. Псалом 108 - наизусть 8, 24 и 25 ст.





В коне́ ц, псало́ м Дави́ ду, 108.

1 Б о́ же, хвалы́ моея́ не премолчи́, 2я́ ко уста́ гре́ шнича и уста́ льсти́ ваго на мя́ отверзо́ шася, глаго́ лаша на мя́ язы́ ком льсти́ вым, 3и словесы́ ненави́ стными обыдо́ ша мя́, и бра́ шася со мно́ ю ту́ не. 4Вме́ сто е́ же люби́ ти мя́, оболга́ ху мя́, а́ з же моля́ хся, 5и положи́ ша на мя́ зла́ я за бла́ гая, и не́ нависть за возлюбле́ ние мое́. 6Поста́ ви на него́ гре́ шника, и диа́ вол да ста́ нет одесну́ ю eго́. 7Внегда́ суди́ тися eму́, да изы́ дет осужде́ н, и моли́ тва eго́ да бу́ дет в гре́ х. 8Да бу́ дут дни́ е eго́ ма́ ли, и епи́ скопство eго́ да прии́ мет и́ н: 9да бу́ дут сы́ нове eго́ си́ ри, и жена́ eго́ вдова́: 10дви́ жущеся да преселя́ тся сы́ нове eго́ и воспро́ сят, да изгна́ ни бу́ дут из домо́ в свои́ х. 11Да взы́ щет заимода́ вец вся́, ели́ ка су́ ть eго́, и да восхи́ тят чужди́ и труды́ eго́. 12Да не бу́ дет eму́ засту́ пника, ниже́ да бу́ дет ущедря́ яй сироты́ eго́. 13Да бу́ дут ча́ да eго́ в погубле́ ние, в ро́ де еди́ ном да потреби́ тся и́ мя eго́. 14Да воспомя́ нется беззако́ ние оте́ ц eго́ пред Го́ сподем, и гре́ х ма́ тере eго́ да не очи́ стится. 15Да бу́ дут пред Го́ сподем вы́ ну и да потреби́ тся от земли́ па́ мять и́ х. 16Зане́ же не помяну́ сотвори́ ти ми́ лость, и погна́ челове́ ка ни́ ща и убо́ га, и умиле́ на се́ рдцем умертви́ ти. 17И возлюби́ кля́ тву, и прии́ дет eму́, и не восхоте́ благослове́ ния, и удали́ тся от него́. 18И облече́ ся в кля́ тву я́ ко в ри́ зу, и вни́ де я́ ко вода́ во утро́ бу eго́, и я́ ко еле́ й в ко́ сти eго́. 19Да бу́ дет eму́ я́ ко ри́ за, в ню́ же облачи́ тся, и я́ ко по́ яс, и́ мже вы́ ну опоясу́ ется. 20Сие́ де́ ло оболга́ ющих мя́ у Го́ спода и глаго́ лющих лука́ вая на ду́ шу мою́. 21И ты́, Го́ споди, Го́ споди, сотвори́ со мно́ ю и́ мене ра́ ди Твоего́, я́ ко блага ми́ лость Твоя́. 22Изба́ ви мя́, я́ ко ни́ щ и убо́ г е́ смь а́ з, и се́ рдце мое́ смяте́ ся вну́ трь мене́. 23Я́ ко се́ нь, внегда́ уклони́ тися е́ й, отъя́ хся, стрясо́ хся я́ ко пру́ зи.24Коле́ на моя́ изнемого́ ста от поста́, и пло́ ть моя́ измени́ ся еле́ а ра́ ди. 25И а́ з бы́ х поноше́ ние и́ м, ви́ деша мя́, покива́ ша глава́ ми свои́ ми. 26Помози́ ми́, Го́ споди Бо́ же мо́ й, и спаси́ мя́ по ми́ лости Твое́ й, 27и да разуме́ ют, я́ ко рука́ Твоя́ сия́, и Ты́, Го́ споди, сотвори́ л еси́ ю́. 28Проклену́ т ти́ и, и Ты́ благослови́ ши, востаю́ щии на мя́ да постыдя́ тся, ра́ б же Тво́ й возвесели́ тся. 29Да облеку́ тся оболга́ ющии мя́ в срамоту́, и оде́ ждутся, я́ ко оде́ ждею, студо́ м свои́ м.30Испове́ мся Го́ сподеви зело́ усты́ мои́ ми, и посреде́ мно́ гих восхвалю́ Его́, 31я́ ко предста́ одесну́ ю убо́ гаго, е́ же спасти́ от гоня́ щих ду́ шу мою́.

" В конец, псалом Давиду". Псалом можно разложить на следующие части: 1. Прошение и мольба: 1-5; 2. О наказаний нечестивым: 6-20. 3. Второе прошение и мольба: 21-29; 4. Прославление Бога 30-31. В настоящем псалме Давид указывает на несправедливость преследования со стороны врагов и на их жестокость. Особенно псалмопевец выделяет из среды своих врагов одного, который занимал видное положение и о суде над которым он молит Бога. Под этим лицом надо понимать Доика, надзирателя стад Саула. Псалом написан во время гонения от Саула. Главная мысль псалма - пророчество о тех бедствиях, которые должны постигнуть предателя Иуду и ему подобных. " Мы полагаем, - говорит Е. Зигабен, - что настоящий псалом составлен и произносится от лица Владыки Христа..." И далее, сославшись на отцов Церкви, добавляет: " Под грешником и льстивым ты должен разуметь здесь Иуду, который отверз уста свои на Христа Спасителя и совещался с архиереями и старцами народа о предательстве". Ст. 8: " Да будут дние его мали, и епископство его да приимет ин". Под " епископством" следует понимать " достоинство". Здесь говорится об Иуде, который, по предательстве своем, пошел и удавился. А его апостольское достоинство досталось другому, как повествует святой апостол Петр: " И бросили о них жребий, и выпал жребий Матфию, и он сопричислен к одиннадцати Апостолам" (Деян. 1, 26). А блаженный Феодорит добавляет: " Это случилось не с Иудою только, но и со всеми неверными иудеями. Ибо по прошествии немногих лет после креста (т.е. 40 лет) весь род стал опустошен; и одни из него истреблены, а жены их с детьми отведены в рабство". Достоинство иудеев получили христиане. Ст. 24: " Колена моя изнемогоста от поста, и плоть моя изменилася елеа ради". Колена Христа Спасителя изнемогли от поста, по мысли Е. Зигабена, поскольку Господь проводил жизнь на земле " тесную и содержал Себя сурово, без умовений и без попечения о Себе, и свидетели тому сорокадневный пост и ячменные хлебы..." Ст. 25 " И аз бых поношение им, видоша мя, покиваша главами своими". Господь сделался для скверных убийц-иудеев поношением и уничижением. Как повествуется в святом Евангелии: " Проходящие же злословили Его, кивая головами своими и говоря: Разрушающий храм и в три дня Созидающий! Спаси Себя Самого; если Ты Сын Божий, сойди с креста" (Мф. 27, 39-40).


Данная страница нарушает авторские права?





© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.