Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Translate into Russian.






Since fractional parts of thing may be written either as common actions or as decimal fractions, we should be able to change a decimal fraction to a common fraction.

To change a decimal fraction to a common fraction take out the ecimal point and write the decimal numbers as the numerator of the fraction. For the denominator write the number as shown by the name of the last decimal place. Reduce the common fraction to lowest terms.

8. Translate into English:

Дроби, знаменателями которых являются числа, выраженные единицей с последующими нулями (одним или несколькими), называются десятичными. Из двух десятичных дробей та больше, у которой число целых больше; при равенстве целых та дробь больше, у которой число десятых больше. Перенесение запятой на один знак вправо увеличивает число в десять раз. Чтобы увеличить его в сто раз, нужно перенести запятую на два знака вправо и т. д.

 

TEXT 7

При работе над текстом What is per cent? формируется компетенция ОК-10: владеет одним из иностранных языков на уровне, позволяющем получать и оценивать информацию в области профессиональной деятельности из зарубежных источников.

В рамках формирования компетенции у студентов вырабатываются следующие умения, навыки:

Уметь

ñ понимать информацию текстов из учебной литературы в соответствии с конкретной целью;

ñ выступать с подготовленным сообщением.

Владеть

ñ навыками оформления речевых высказываний в соответствии с грамматическими и лексическими нормами устной и письменной речи, фонетическими нормами (устная речь) и основными правилами орфографии и пунктуации (письменная речь) иностранного языка, не допуская ошибок,
препятствующих речевому общению;

ñ навыком использования двуязычных словарей при чтении различного типа текстов;

ñ профессиональными основами речевой коммуникации с использованием терминологии данной дисциплины.

Применяются интерактивные технологии: работа малыми группами, решение ситуационных задач.

WHAT IS PER CENT?

Two ways of writing fractional parts are: common fractions and decimal fractions. Another method is by using per cent.

Per cent tells the number of parts in every hundred. This number is followed by the per cent sign (%). The word " per cent" and sign % actually refer to the denominator of a fraction expressed as hundredths. When working with per cent, we don't write the word, but use the sign %. 20 per cent is written 20% and so on.

We can change a per cent to a decimal by dropping the per cent sign and moving the decimal point two places to the left. We can change a per cent to a common fraction with the given number as the numerator and 100 as a denominator.

One hundred per cent of quantity is the entire quantity. To find a per cent of a number, change the per cent to the equivalent decimal fraction or common fraction and multiply the number by the fraction. To find the per cent of one number from a second number, form a fraction in which the first number is the numerator and the second number is the denominator. Divide the numerator into the denominator and change the decimal fraction to a per cent. To find a number when a per cent of it is known, change the per cent to an equivalent decimal fraction or common fraction, divide the given number by this fraction.

 

EXERCISES:

1. Answer the following questions:

1. What methods are there for writing fractional parts?

2. Where do we put the per cent sign?

3. What does the sign % actually refer to?

4. How do we change a per cent to a decimal fraction?

2. Give Russian equivalents of the following:

a number of parts in every hundred, the number is followed by, the word and sigh actually refer to, change with the given number, change by dropping the per cent sign,

 

3. Complete the following sentences without using the text:

1. Two ways of writing fractional parts are...

2. When working with per cent, we don't write the word but use....

3. We can change a per cent to a decimal by....

4. One hundred per cent of quantity is....

5. To find a per cent of a number, change the per cent to....

4. Fill in the blanks with articles if necessary:

1.... sigh " per cent" is used instead of... word " per cent" when... we work with... per cent.

2. One... hundred per cent of... quantity is... entire quantity.

3. To find... per cent of... number, change... per cent to... equivalent decimal fraction or common fraction and multiply... number by... fraction.

4. We can change... per cent to... common fraction with... given number as... numerator and... 100 as... denominator.

5. Make up sentences of your own given below:

by using of, to find a per cent of, is followed by, must be able to explain, using the words and expressions, must be able to find,

 

6. Put five questions to the text and answer them.

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.