Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Task 3 Fill in the blanks with suitable words or word-combinationi from the box below.






 

include remains department stores
handled the entire range of destinations
language skills deal with emphasis
a great deal of independent  

1. There is some difference in emphasis in the kind of businesi ______by travel agents offered in the major tourist marketi and those in the major tourist_____.

2. In the market areas, the_____is on selling travel services tours to people who are going to some other place.

3. The agencies in the tourist destinations often put_____emphasis on services the traveller will need while he_____ in the area.

4. These services______local sightseeing tours, arrrangement for_____travellers and so on.

5. Since the agencies in some tourist areas_____many foreigners, _____are often more important than in the market areas.

6. It should be noted that many places are both tourist and market areas that offer_____ travel services.

7. Amerісаn Express offices in such places as Paris and Rome may well be described as travel______.

Task 4 Match the words and word-combinations on the left with

Their Russian equivalents on the right.

1) tangible goods 2) retail outlet 3) to be an intermediary be tween 4) to be compulsory   5) successful conclusion of one's training 6) corresponding growth   7) to offer inducement to smb. 8) to set up an elaborate network of 9) to use the services of smb.   10) one-stop convenience 11) low season fares 12) to absorb advertising cost 13) to be shared with smb. 14) large quantities of merchandise 15) initial cost of setting up an agency 16) to establish a steady clientele 17) to assure repeated business 18) to branch out 19) to be paid by means of commissions 20) to bring in higher returns a) быть обязательным b) быть посредником между c) филиал турагентства d) возможность оформления всего комплекса услуг в одном месте e) пользоваться услугами f) стоимость билетов в сезон низкой туристической активности g) брать на себя расходы на рекламу h) создавать постоянную клиентуру i) гарантировать установление постоянных контактов с клиентами j) открывать филиалы k) оплачиваться комиссионными 1) быть в курсе изменений в оплате за проезд m) внимательно следить за кем-либо n) предлагать наиболее выгодную сделку o) приносить высокие доходы p) создавать стимулы q) соответствующий рост r) материальные товары s) успешное окончание обучения t) быть поделенными между
21) to offer the best bargain 22) to keep up with changing fares   23) to be on alert for u) большое количество товара v) первоначальные расходы по созданию агентства w) создавать хорошо организованную сеть

 

Reading

 

Task 1 Read the text and translate it For help see the vocabulary






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.