Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Engine crank web deflection.






9.1. What do you know about engine crank web deflection? There are four limitation’s areas of crank web deflection depend of piston stroke (as per drawing below).

9.1.1. Satisfactory alignment:

9.1.2. Acceptable alignment:

9.1.3. Realignment recommended:

9.1.4. Realignment essential:

Where: S (mm) – piston stroke.

9.2. How to found the engine main bearings condition and engine foundation, frame & crankcase alignment?

if: – the engine main bearings condition and engine foundation, frame & crankcase alignment are satisfactory;

if: – main bearing is oval / eccentric, main journal is oval / eccentric, main journal is floating, main bearing lower shell is worn out or engine foundation, frame & crankcase misaligned.

Where: T, B, P & S (mm) – crank web deflection measurement readings from the table below;

aS (mm) – satisfactory alignment.






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.