Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






PRE-LISTENING. Consider the introduction to the unit






Task 1

Consider the introduction to the unit. Answer the following questions and be ready to give a story line. Use the word combinations in brackets.

 

1. How would you describe the system of advertising used in Harper & Grant Ltd.?

(the Factory Extension Meeting; to be a growing company; to deal with advertising; to employ an Advertising Agency; to design the advertisements; to place the advertisements in newspapers or magazines)

2. For what reason do many firms employ advertising agencies to handle advertising?

(to undertake to handle something on behalf of somebody; to employ specialists in the field; to buy space in newspapers, or time on radio and television; to do a far more professional job than somebody; to have a limited experience; to employ an advertising manager; to liaise with the agency)

3. Can John Martin cope with advertising without any help?

(to be too busy on the sales side; to be able to handle the work involved; to supervise an advertising campaign; to check proofs; to use the media; to suit the company's interests)

4. Who is in charge of public relations work in the company?

(to cope with the public relations work; to involve contacts with the public at large; to give information about the company and its products)

5. In what way were the spheres of responsibility concerning advertising rearranged in Harper & Grant Ltd?

(to appoint an advertising manager; to relieve somebody of the work; to be ultimately responsible to somebody for something; to be branch of some Department; to be interested in public relations; to be responsible to somebody for something)

6. How did the company invite and select applicants for the job of the advertising manager?

(to insert an advertisement in the “situations vасаnt” column; to give details of the appointment; to invite applications for the job; to go through the applications; to have the right qualifications for the post; to interview the selected applicants from the short list; the final interview)

Task 2

Give the English equivalents for the following word combinations:

· зд. обсудить оригинал-макет (рекламы); схему расположения (размещения); компановку; структуру чего-либо · быть ответственным исполнителем (консультантом) рекламного агентства или агентства по связям с общественностью, отвечающим за ведение дел с клиентом
· поддерживать отношения с (рекламным) агентством · вести рекламные дела нескольких фирм
· быть в первых строках списка · освободить, разгрузить кого-либо от чего-либо
· заявление о приеме на работу · назначить менеджера
· управлять (распоряжаться) чем-либо от чьего-либо имени · предпринимать; брать на себя обязательства; гарантировать
· широкая общественность · считывать гранки
· осуществлять надзор за (руководить/контролировать) деятельностью (кампанией) · побеседовать с несколькими претендентами, отобранными из списка окончательных кандидатов





© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.