Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Project 9.






Monitor mass media programmes and literature on your speciality. Find interesting material and organize a round-table talk or a presentation on the following topics:

a)Remarkable recoveries and methods of rehabilitation.

b) Indigo Children.

c) Giftedness is not something you do. Giftedness is something you are. (Advantages and disadvantages of being a gifted child.)

LITERATURE

1. Буковская М.В., Вяльцева С.И., Дубянская З.И. и др. Словарь употребительных английских пословиц: 325 статей. – М.: Рус. яз., 1985. – 232 с.

2. Кордуэлл М. Психология. А – Я: Словарь-справочник. / Пер. с англ. К. С. Ткаченко. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 1999. – 448 с.

3. Лебединская Б.Я. Английская грамматика в стихах. Пособие по английскому языку. – 2-е изд., испр. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2000. – 224 с.

4. Лебединский В.В., Никольская О.С., Баенская Е.Р., Либлинг М.М. Эмоциональные нарушения в детском возрасте и их коррекция. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990. – 197 с.

5. Лебединская К.С., Никольская О.С., Баенская Е.В. и др. Дети с нарушениями общения: Ранний детский аутизм. – М.: Просвещение, 1989. – 95 с.

6. Мид Р. Речь – это река. – Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1997. – 154 p.

7. Мурсалиева Г. Междуцарствие в головах. Новейшая история российского сознания. – Москва: Смысл, 2006. – 399 с.

8. Популярная психология. Хрестоматия: Учеб. пособие для студентов пединститутов / Сост. В.В. Мироненко. – М.: Просвещение, 1990. – 399 с.

9. Пушел З.М. Человек с синдромом Дауна. – М, Ассоциация Даун Синдром, 1998. – 20 с.

10. Фолсом Ф. Книга о языке. – М.: Прогресс, 1977. – 159 с.

11. Щипицына Л.М. Современные проблемы развития специального образования в России. В сб.: Проблемы реабилитации детей с отклонениями в развитии. – СПб., Комитет по образованию, 1995. – С. 6.

12. A Grammar of the English Language. Под ред. Б.А. Ильина. – Л.: Просвещение, 1967. – 319 с.

13. Babies with Down Syndrome. – London, 1986. – 25 p.

14. Barkley, R.A., DuPaul, G.J., & McMurray, M. B. A comprehensive evaluation of attention deficit disorder with and without hyperactivity. – Journal of Consulting and Clinical Psychology, 58. – L., 1990. – P.775–789.

15. Delisle J. Gifted individuals and their social and emotional needs / The stories and scholars of gifted education. – L., 2000. – 152 p.

16. Drew C.J., Hardman M.L., Logan D.R. Mental retardation. A life cycle approach (6th ed.) –Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1996. – 481 p.

17. Edmondson W. The Story Chain. – Language in Sign an International Perspective on Sign Langual. – London, 1983.

18. Evans L.M. A multi-dimensional model for conceptualizing the design of child behaviour therapy. John Wiley & Sons, Ltd., 2004. –P. 237–251.

19. Herbert M., Wookey J. Managing Children's Disruptive behaviour. A Guide for Practitioners Working with Parents and Foster Parents. – John Wiley & Sons, Ltd., 2004. – 29 p.

20. Huntress L.M. Aphasic Subjects Comprehension of Syntehetic and Natural speech. – Danvill, Ill.: American Speech and Hearing Association. – JSHD, 1988, Vol.53, No.4. – P. 467–474.

21. Kagan J. Temperament and the reaction to unfamiliarity. – Child development, 68(1), 1997. – P. 131–143.

22. Kauffman J.M. Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth (6th ed.). – Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1997. – 624 p.

23. Loeber, R., Tremblay, R.E. et al. Communication Skill Builders. Continuity and desistance in disruptive boys' early fighting at school. – Development and Psychopathology, 1999, 1. – P. 39–50.

24. Marston D. The Journal of Special Education, Vol. 30, No. 2, 1996. –P.121 –132.

25. Meyen E.L. Exceptional children for today’s school. – Love Publishing Company, University of Kanzas, 1990. – 538 p.

26. Myklebust H. R.. Speech pathology. – L., 1960. – 351 p.

27. Peterson P. Dolphin Children or Angels of Earth / The stories and scholars of gifted education. – L., 2000.

28. Quartararo A.T. The Poetry of a Minority Community: Deaf Poet Pierre Pelissier and the Formation of a Deaf Identity in the 1850s. – Sign Language Studies, v. 8, n. 3. – Washington: Spring, 2008. – P. 241–263.

29. Rajter Ellen. What is auditory oral education? – Volta Voices Alexander Graham Bell Association for the deafs. –January, 1997, Vol. 4, No. 1. – P.1–30.

30. Schum R. Psychological Assessment of Children with Multiple Handicaps who have Hearing Loss. – The World Review Vol. 104, 2004. – P. 237–

255.

31. Singh V.P. Concepts and methods of special education. Sarup & sons. – New Delhi – 110 002, India, 2003, P. 1–18.

32. Smith C., Strick L.W. Learning disability from A to Z: A parent’s complete guide tolearning disabilities from preschool to adulthood. – The Free Press, NY, 1997. – 408 p.

33. Smith D.D. Types of speech impairments. From introduction to special education. Teaching in Age of Challenge. – University of New Mexico, 1998.

34. Snoddon K. Genetics. – WFD NEWS, May 2000. – P. 5–6.

35. Regional and National Summary Report of data from the 2002-2003 Annual Survey of Deaf and hard of hearing children and youth. – Washington DC: GRI Gallaudet University.

36. Volton B. Psychology of deafness for rehabilitation councellors. – Baltimore: University Park, 1976. – P. 67–80.

37. Webster A., McConnelh C. Special Needs in Ordinary Schools Children and Language difficulties. – L.: Cassel, 1987. – 430 p.

38. paulapeterson.com> Dolphin_Children.html).

39. rudocs.exdat.com.

40. tiensmed.ru.

41. wmnspb.ru> rub/family/709-vunder.html.

42. xreferat.ru> …identifikaciya-deteiy-i….






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.