Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Works: musical elements






J.P. Dunn: Ornamentation in the Works of Frederick Chopin (London, 1921/ R)

H. Leichtentritt: Analyse der Chopin’schen Klavierwerke (Berlin, 1921–2)

B. Wó jcik-Keuprulian: Melodyka Chopina (Lwó w, 1930)

L. Bronarski: Harmonika Chopina (Warsaw, 1935)

M. Ottich: Die Bedeutung des Ornaments im Schaffen Friedrich Chopins (Berlin, 1937)

J. Miketta: ‘Ze studió w nad melodyką Chopina’ [Studies on Chopin’s melody], KM, nos. 26–7 (1949), 289–359

F. Eibner: ‘Chopins kontrapunktisches Denken’, Chopin-Jb 1956, 103–22

H. Zelzer: ‘Zur Satztechnik Chopins: eine musiktheoretische Untersuchung ihrer Kriterien’, Chopin-Jb 1956, 85–102

Z. Lissa: ‘Die Chopinsche Harmonik aus der Perspektive der Klangtechnik des 20. Jahrhunderts’, DJbM, ii (1957), 68–84; iii (1958), 74–91

K. Hł awiczka: ‘Reihende polymetrische Erscheinungen in Chopins Musik’, Annales Chopin, iii (1958), 68–99

J.M. Chomiń ski: ‘Harmonika a faktura fortepianowa Chopina’ [Chopin’s harmony and piano texture], Muzyka, iv/4 (1959), 3–25

J. Chailley: ‘L’importance de Chopin dans l’é volution du langage harmonique’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 30–43

J.M. Chomiń ski: ‘Z zagadnień faktury fortepianowej Chopina’ [Problems of Chopin’s piano texture], F.F. Chopin, ed. Z. Lissa (Warsaw, 1960), 150–69

V.A. Cukkerman: ‘De l’emploi des genres et des formes dans l’oeuvre de Chopin’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 114–21

E.J. Dreyer: ‘Melodisches Formelgut bei Chopin’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 132–44

K. Hł awiczka: ‘Chopin, Meister der rhythmischen Gestaltung’, Annales Chopin, v (1960), 31–81

K. Hł awiczka: ‘Eigentü mliche Merkmale von Chopins Rhythmik’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 185–95

Z. Lissa: ‘Die Formenkreuzung bei Chopin’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 207–12

L.A. Mazel': ‘Nekotorï ye chertï kompozitsii v svobodnï kh formakh Shopena’ [Some patterns of composition in the free forms of Chopin], Friderik Shopen, ed. G. Edel'man (Moscow, 1960), 182–231

W.W. Protopopow: ‘Variacionnyi metod razvitiya tematizma v muzyke Shopena’ [The variational method of thematic process in Chopin’s works], Friderik Shopen, ed. G. Edel'man (Moscow, 1960), 232–95

K. Reinhardt: ‘Zur Frage des Tempos bei Chopin’, The Works of Frederick Chopin: Warsaw 1960, 449–54

D.T. Turł o: ‘Formotwó rcza rola dynamiki w utworach Chopina’ [The formal role of dynamics in Chopin’s works], Muzyka, vi (1961), no.2, pp.3–25; no.3, pp.29–54

L. Mazel: Studia Chopinowskie (Krakó w, 1965)

J. Scherpereel: ‘Chopin et l’é largissement de la tonalité ’, Revue d’esthé tique, xviii (1965), 73–86

D.T. Turł o: ‘The Evolution of Dynamics as an Element of Construction in Chopin’s Works’, Annales Chopin, vi (1965), 90

A. Walker: ‘Chopin and Musical Structure: an Analytical Approach’, Fré dé ric Chopin: Profiles of the Man and the Musician (London, 1966, 2/1973 as The Chopin Companion), 225–57

R. Klein: ‘Chopins Sonatentechnik’, Ö Mz, xxii (1967), 389–99

G. Abraham: ‘Chopin and the Orchestra’, Slavonic and Romantic Music (London, 1968), 23–7

Z. Chechliń ska: ‘Rodzaje tempa w utworach Chopina’ [Types of tempo in Chopin’s compositions], Muzyka, xiv/2 (1969), 45–52

F. Eibner: ‘Ü ber die Akkorde im Satz Chopins’, Chopin-Jb 1970, 3–24

Z. Lissa: Studia nad twó rczoś cia Fryderyka Chopina [Studies on the works of Chopin] (Krakó w, 1970)

Z. Chechliń ska: ‘Studies on the Chopin Melodic Design’, Studies in Chopin: Warsaw 1972, 62–76

Z. Helman: ‘Chopin’s Harmonic Devices in 20th-Century Theoretical Thought’, Studies in Chopin: Warsaw 1972, 49–61

U. Dammeier-Kirpal: Der Sonatensatz bei Fré dé ric Chopin (Wiesbaden, 1973)

T. Higgins: ‘Tempo and Character in Chopin’, MQ, lix (1973), 106–20

R.S. Parks: ‘Voice Leading and Chromatic Harmony in the Music of Chopin’, JMT, xx (1976), 189–214

Z. Chechliń ska: ‘Italianismi e caratteri vocale della melodia di Chopin’, Pagine, iv (1980), 181

J. Kallberg: ‘Compatibility in Chopin’s Multipartite Publications’, JM, ii (1983), 391–417

J. Samson: The Music of Chopin (London, 1985/ R)

W. Kinderman: ‘Directional Tonality in Chopin’, Chopin Studies, ed. J. Samson (Cambridge, 1988), 59–76

E. Narmour: ‘Melodic Structuring of Harmonic Dissonance: a Method for Analysing Chopin’s Contribution to the Development of Harmony’, ibid., 77–114

J. Rink: The Evolution of Chopin’s Structural Style and its Relation to Improvisation (diss., U. of Cambridge, 1989)

M. Goł ą b: Chromatyka i tonalnoś ć w muzyce Chopina (Krakó w, 1991)

J. Rink: ‘Tonal Architecture in the Early Music’, The Cambridge Companion to Chopin, ed. J. Samson (Cambridge, 1992), 78–98

Z. Chechliń ska: Wariacje i technika wariacyjna w twó rczoś ci Chopina (Krakó w, 1995)

J. Samson: ‘Chopin’s Alternatives to Monotonality: a Historical Perspective’, The Second Practice of Nineteenth-Century Tonality, ed. W. Kinderman and H. Krebs (Lincoln, NE, 1996), 34–44

Chopin, Fryderyk Franciszek: Bibliography






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.