Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Ex.18. Make up sentences and translate them into Russian.






 

  ▫ We ▫ The director ▫ The scientists ▫ The chief engineer ▫ I ▫ Everybody ▫ The news programs   ▫ wanted ▫ knows ▫ reported ▫ ordered ▫ don’t want ▫ didn’t expect ▫ consider   ▫ their discovery ▫ you ▫ him ▫ the electric current ▫ these devices ▫ his letters ▫ the plane ▫ to be repaired as fast as possible. ▫ to drive so fast. ▫ to be sent by airmail. ▫ to be the motion of electrons through an electric conductor. ▫ to land safely. ▫ to return so soon. ▫ to produce great changes in the field of electronics.

 

  ▫ The ticket inspector ▫ We ▫ A lot of people ▫ Nothing ▫ The passengers ▫ She ▫ I     ▫ noticed ▫ could make ▫ didn’t hear ▫ saw ▫ made ▫ didn’t feel ▫ watched     ▫ the sportsmen ▫ two passengers ▫ the car ▫ the train ▫ me ▫ the children ▫ him   ▫ change his opinion. ▫ jump on to the running tram. ▫ disappear round the corner of the street. ▫ start. ▫ come up because the radio was making a lot of noise. ▫ jump with parachutes. ▫ get off the bus because they didn’t pay fares.

 

Ex.19. Complete the following sentences using infinitives with to or without to.

Model: Have you ever seen them__? → Have you ever seen them help their friends?

 

1) I would like my friends___. 2) His parents expect him___. 3) We saw her___. 4) We heard them___. 5) We watched the train___. 6) I suppose her___. 7) The teacher didn't let the students___. 8) Nobody expected him___. 9) We saw the car___. 10) We know him___. 11) They made us___. 12) They believed him___. 13) You can't make me___. 14) I don't think him___. 15) The teacher does not consider him___. 16) I heard you ___.

Ex.20. Translate the following sentences from Russian into English using the construction Complex Object .

1) Мы не ожидали, что он отложит обсуждение этого проекта. 2) Я знаю, что она проводит научно-исследовательскую работу в области [field] химии. 3) Мы полагаем, что ты справишься с [to cope with] этой работой. 4) Мне бы не хотелось, чтобы ты опаздывал. 5) Вы не видели, как произошла авария? 6) Водитель такси отказался взять чек; он хотел, чтобы пассажир заплатил наличными [in cash]. 7) Мы хотели, чтобы он рассказал нам о своей поездке в Лондон. 8) Ты знаешь, что они уехали за границу два дня назад? 9) Они надеялись, что эксперимент окажется удачным. 10) Я слышал, как он рассказывал эту историю много раз. 11) Я думал, что вы встретите меня на вокзале.

 

☻ Ex.21. Read and Smile. Translate the following story into Russian. Try to find sentences with the construction Complex Object (five sentences are a good result but maybe you will be able to find more).

Linda, a girl of thirty, wanted any young handsome man to propose to her. But nobody turned up and she had only her dreams.

It was midnight, she was lying on the couch, her eyes were closed and she was dreaming about her prince who was sure to come. It was quite dark in the room and suddenly she felt a gentle wind blow and then heard somebody enter the room. She opened her eyes and saw a young handsome man lean over her dressing-table. It must be him, the prince she had been dreaming of for such a long time. And she burst out crying and saying: “Darling! Dearest! You’ve come at last! ” These words made him shudder. She noticed the expression of his face change suddenly. “I’m no darling of yours, ” protested the man. “But yes, you are! ” answered Linda with determination. And she tried to embrace him. “Leave me alone, can’t you see, I’m no boy-friend of yours! I’m only a burglar! ” And Linda saw the young man rush out of the room.

Ex.22. Translate the following attributive groups. What parts of speech are the attributes expressed by?

A

▫ the city power supply system ▫ the driver fined for speeding

▫ the departing and arriving trains ▫ heavily loaded vehicle

▫ low cost of transporting freight ▫ the train passing the curve

▫ the devices to be packed into the boxes ▫ train speed restriction signs

▫ the problem of increasing train speeds ▫ passenger service quality

▫ the computers to be supplied by this firm ▫ the engine troubles

▫ the possibility of applying atomic energy ▫ the trailers made of stainless steel

▫ the railway line laid down through ▫ successful research

forests and marshes ▫ average freight train speed

▫ the time of covering each section of the track ▫ high speeds of running

▫ a cargo weighing several tons ▫ the train moving on schedule

▫ improved methods of constructing ▫ the cars parked near the terminal

▫ the opportunity of traveling free of charge ▫ a 82 horse-power engine

▫ a tunnel to be bored through the mountain ▫ an overcrowded bus

▫ the cost of repairing the damaged cars ▫ the road surface to be repaired

▫ goods to be carried in large-tonnage ▫ a running engine.

containers

B

▪ мост, соединяющий два острова ▪ доставка грузов

▪ правила дорожного движения ▪ порожний вагон

▪ пути улучшения пассажирского ▪ автомобиль, имеющий электрический

обслуживания двигатель

▪ часы, которые нужно отремонтировать ▪ проект реконструкции вокзала

▪ шпалы, сделанные из стали ▪ поезд, подходящий к станции

▪ временный мост ▪ увеличение скорости движения поездов

▪ грузовой поезд, состоящий из 60 вагонов ▪ оборудование, установленное в офисе

▪ новые приборы, которые будут ▪ машина, развивающая скорость 160 км/ч

использовать для проведения опыта ▪ двигатель, изобретённый Ползуновым

▪ интенсивное движение ▪ мост, который будет построен

▪ билеты, купленные заранее ▪ рабочие, ремонтирующие дорогу

▪ возрастающая стоимость топлива ▪ реконструкция железнодорожного моста

▪ оборудование, которое необходимо ▪ телефонные линии, повреждённые

заменить ураганом

▪ дорога, построенная недавно ▪ поезд, отправляющийся в Лондон.

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.