Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






The jury






The jury differs from the other bodies concerned with criminal procedure. All the others are branches of the state. They all represent public authority and are paid from public funds. The jury, however, is chosen from and represents private citizens.

In most common law countries serious crimes are tried by judge and jury. The number of members of the jury varies but twelve is common. The judge explains to the jury the law to be applied, for instance what amounts to murder. The jury decides whether the suspect did what he is said to have done (say, shot somebody dead) and, if so, whether in the light of the law set out by the judge, he is guilty of murder. A jury decides either unanimously or by a majority, depending on the country where the trial takes place. It gives no reasons for its decision.

Many people think that trial by the jury helps to redress the balance between the state and the suspect. If a case is tried by jury the state has to persuade all or the majority of a group of ordinary citizens that the suspect is guilty, not merely one or a few judges. Juries are on the whole fair in deciding the case according to the law explained to them by the judge. But they occasionally acquit someone, even if they think that he committed the crime, because they consider that is was unfair to charge him with it.

 

New vocabulary:

common law countries – страны общего права

the law to be applied – применимый закон

suspect – подозреваемый

be guilty of murder – быть виновным в совершении убийства

unanimously – единогласно

redress the balance – восстановить равновесие

persuade – убеждать

acquit smb – оправдать кого-л.

commit a crime – совершать преступление

charge smb with a crime – обвинить кого-л. в совершении преступления

Переведите на английский язык используя Present Continuous, Present Indefinite или Present Perfect:

1. Надень пальто и шапку. На улице холодно, дует сильный ветер?

2. Видишь человека на углу? Он на нас смотрит. 3. Сегодня на обед придет Елена. — Я давно ее не видела. Она очень изменилась? — Не очень. 4. Когда учитель объясняет новое правило, он обычно пишет на доске примеры. 8. Ты что - нибудь слышишь? Я слушаю внимательно, но ничего не слышу. Ты читал эту книгу, отец? — От корки (cover) до корки. Хорошая книга, я собираюсь прочесть ее еще раз. Кто только что вышел из комнаты? — Не знаю, я никого не заметил. 8. По дороге на работу я обычно встречаю детей, которые идут в школу. 9. Я думаю, вам нужно выпить горячего кофе, прежде чем вы уйдете. Вечер такой холодный.10. Ты видела Мэри сегодня? — Нет, она больна. Она больна уже десять дней. 11. Что ты собираешься делать после занятий? — Хочу пойти в кино. — Не уходи" без меня, подожди, пока я тебе - позвоню. — Хорошо. 12. Вы ходили в кино на этой неделе? — Нет, я очень занята последнее время. — Вы должны посмотреть новый фильм он вам, наверняка, понравится, 13; Вы часто ходите в театр? — Да, довольно часто, и сегодня иду. Ш. Мы давно его не видели. Нелли говорит, что он очень изменился. 15. Я очень рада, что вы пришли. Вы всегда приносите хорошие новости. 16. Сегодня мы играем в теннис, Ники и я. 17. Они уже уехали? Нет, они уезжают трехчасовым поездом. 18. Есть у вас вопросы? Вы все поняли, что я вам объяснила? —

2. Вставьте вместо скобок Past Indefinite или Present Perfect:

1. How long you (to know) him? — I (to know) him since 1965. 2. He (to live) in Leningrad for two years and then (to go) to Siberia. 3. When he (to arrive)? — He (to arrive) at 2 o'clock. 4. I (to read) this book when I was at school. 5. I can't go with you as I (not to finish) my work. 6. The clock is slow. — It isn't slow, it (to stop). 7. You (to have dinner) yet? 8. The performance (to begin) at 7 o'clock and (to last) for 3 hours. We all (to enjoy) it. 9. The lecture just (to begin). You are a little late. 10. We (to miss) the tram. Now we'll have to walk. 11. You (to " be) here before? — Yes, I (to spend) my holidays here last year. 12. You (to see) Kitty on Monday? 13. Where is Tom? — I (not to know). 14.I (not to see) him today. 14. I (to lose) my pen. You (to see) it anywhere? 15. You ever (to try) to give up smoking? Why you (to switch on) the light? It is not dark yet. When it (to happen)? 18. He (to leave) for the Far East two years ago and I (not to see) him since. 19. The last post (to come)? 20. When you (to meet) him last? 21. You (to be) to the laboratory this week? 22. Why you (to take) my pen while I was out? You (to break) it.

 

3. Образуйте вопросительные и отрицательные предложения:

1. The weather has been very bad this week.

2. They have already seen that exhibition.

3. She has improved her English a great deal.

4. They have traveled by air several times.

5. She has lived in this city all her life.

6. He has met him before.

7. He has never traveled by air.

8. He has seen that film.

 







© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.