Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Аще беззако́ния на́зриши Го́споди, Го́споди, кто́ постои́т?/ Яко у Тебе́ очище́ние е́сть.

Из глубины́ воззва́ х к Тебе́ Го́ споди, / Го́ споди, услы́ ши гла́ с мо́ й.

Прииди́ те, ве́ рнии, бла́ гоче́ стно убла́ жи́ м свя́ ти́ теля Христо́ ва Феофа́ на, па́ стыря предо́ браго, учи́ теля златослове́ снаго, ско́ рбных уте́ шителя, наста́ вника все́ х притека́ ющих к нему́ с ве́ рою и ны́ не моля́ щагося о душа́ х на́ ших.

 

Да бу́ дут у́ ши Твои́, / вне́ млюще гла́ су моле́ ния моего́.

 

Свя́ ти́ телю о́ тче Феофа́ не, па́ мять твоя́, я́ ко светоза́ рное со́ лнце возсия́ на́ м, озаря́ ющи приходя́ щия к тебе́ с ве́ рою и прося́ щия усе́ рдно: моли́ спа́ сти́ ся душа́ м на́ шим.

Аще беззако́ ния на́ зриши Го́ споди, Го́ споди, кто́ постои́ т? / Яко у Тебе́ очище́ ние е́ сть.

О преблаже́ нне о́ тче Феофа́ не, челове́ че Бо́ жий и ве́ рный ра́ бе, сосу́ де избра́ нный Ду́ ха Свя́ та́ го, Ца́ рствия Бо́ жия насле́ дниче, ми́ р це́ ркви правосла́ вней испроси́, стране́ на́ шей благоде́ нствие, все́ м же ве́ рным в ве́ ре утвержде́ ние, грехо́ в оставле́ ние и от бе́ д избавле́ ние.

Сла́ ва, гла́ с то́ йже: Отче Феофа́ не Богому́ дре, а́ ще и в та́ йных по́ двизех тече́ ние соверши́ л еси́, оба́ че свети́ льник пресве́ тлый лю́ дем яви́ лся еси́, луча́ ми слове́ с твои́ х просвеща́ я на́ с, науча́ еши Христа́ ве́ дети. Те́ мже ра́ достно покланя́ ющеся ра́ це честны́ х моще́ й твои́ х, со умиле́ нием взыва́ ем: сла́ ва прославля́ ющему святы́ я своя́.

И ны́ не, гла́ с то́ йже: Всемрную славу, / от человк прозбшую / и Владку рждшую, / Небсную дверь воспом, Марю Деву, / безпло́ тных песнь и врных удобрние: / Си бо явся Небо и храм Божеств, / Си преграждние вражд разрушвши, / мир введ и Црствие отврзе; / Си убо имще веры утверждние, / Побрника мамы из Нея ро́ ждшагося Господа. / Дерзйте убо, дерзйте, лдие Божии, // ибо Той победт враги, // я́ ко Всеслен.

Вход. Прокимен дня. Паримии святителя – 3.

На стиховне стихиры святителя, глас 5-й (со своими припевами). «Слава» – святителя, глас тот же: «Преблаже́ нне о́ тче Феофа́ не...», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Храм и дверь еси...».

гла́ с 5: Ра́ дуйся, о́ тче на́ ш Феофа́ не, ско́ рый в ско́ рбех уте́ шителю, ра́ дуйся, и́ ноков и и́ нокинь наста́ вниче, ра́ дуйся, сло́ вом свои́ м и де́ лом все́ х к Бо́ гу приводя́ й, и ны́ не предстоя́ престо́ лу Святы́ я Тро́ ицы, моли́ ся приле́ жно о на́ с, соверша́ ющих све́ тлое сие́ торжество́.

Сти́ х: Честна́ пред Го́ сподем/ сме́ рть преподо́ бных его́.

Ра́ дуйся, святи́ телю Феофа́ не, це́ ркве росси́ йския пресла́ вное украше́ ние, оби́ тели вы́ шинския све́ тлая похвало́, правосла́ вия сто́ лпе непоколеби́ мый, ра́ дуйся, моли́ твенниче на́ ш пред Богом, Ему́ же предстоя́ со все́ ми святы́ ми, моли́ ся о на́ с, чту́ щих святу́ ю па́ мять твою́.

Сти́ х: Свяще́ нницы твои́ облеку́ тся в пра́ вду, / и преподо́ бнии твои́ возра́ дуются.

Ра́ дуйся, архиере́ ю Бо́ жий, смире́ ния и кро́ тости зерца́ ло, любве́ неистощи́ мое сокро́ вище, а́ ще и в затво́ ре пребыва́ л еси́, люде́ й же, духо́ внаго утеше́ ния жа́ ждущих, не оставля́ л еси́, те́ мже и мы́ к тебе́, я́ ко отцу́, прибега́ ем и любо́ вию взыва́ ем: моли́ ся о на́ с ко Го́ споду, спасти́ ся душа́ м на́ шим.

 

Сла́ ва, гла́ с то́ йже: Преблаже́ нне о́ тче Феофа́ не, до́ м Ду́ ха Свята́ го яви́ лся еси́, ума́ чистоту́ стяжа́ в, в затво́ ре вы́ шинския оби́ тели многоле́ тне пребыва́ я, писа́ ньми твои́ ми все́ х просвеща́ л еси́, ве́ рою к тебе́ прибега́ ющих, и ны́ не не преста́ й приноси́ ти моле́ ния о на́ с, чту́ щих свяще́ нную па́ мять твою́.

И ны́ не, гла́ с то́ йже: Храм и дверь еси, / палата и престол Царв, / Дево Всечестня, / Еюже Избвитель мой, Христос Господь, / во тме спщим явся, / Солнце сый правды, просветти хотя, / егоже созд по бразу Своему рукою Своею. / Темже, Всепе́ тая, / яко мтерне дерзновние к Нему стяжвшая, // непрестнно моли, спастися душм нашим.

По Трисвятом – тропарь святителя, глас 8-й. «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Иже нас ра́ ди...».

гла́ с 8: Правосла́ вия наста́ вниче, / благоче́ стия учи́ телю и чистоты́, / вы́ шинский подви́ жниче, святи́ телю Феофа́ не Богому́ дре, / писа́ ньми твои́ ми сло́ во Бо́ жие изъясни́ л еси́ / и все́ м ве́ рным пу́ ть ко спасе́ нию указа́ л еси́, // моли́ Христа́ Бо́ га спасти́ ся душа́ м на́ шим.

Сла́ ва и ны́ не, гла́ с то́ йже: Иже на́ с ра́ ди рожде́ йся от Де́ вы, / и распя́ тие претерпе́ в, Благи́ й, / испрове́ ргий сме́ ртию сме́ рть, / и воскресе́ ние явле́ й я́ ко Бо́ г, / не пре́ зри я́ же созда́ л еси́ руко́ ю Твое́ ю, / яви́ человеколю́ бие Твое́, ми́ лостиве./ Приими́ ро́ ждшую Тя́ Богоро́ дицу, моля́ щуюся за ны́, // и спаси́, Спа́ се на́ ш, лю́ ди отчаянныя.

На утрене на «Бог Господь» – тропарь святителя, глас 8-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Иже нас ра́ ди...».

Кафизмы 19-я и 20-я. Малые ектении. Седальны святителя (по дважды). Примечание. Богородичен для седальнов святителя можно заимствовать из Минеи общей (см., напр., гл. 10, л. 59 об., в седальнах по полиелее), глас 8-й: «Небе́ сную дверь и ковче́ г...». Полиелей. Величание святителя и избранный псалом.

Величаем тя, / святителю отче наш Феофа́ не, / и чтим святую память твою, / ты бо молиши о нас // Христа Бога нашего.

1. Благовестих правду в церкви велицей: истину и спасение Твое рех. 2. Уста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд. 3. Правда Его пребывает в век века. Слава, и ныне: Аллилуйя (3), слава Тебе, Боже. (2 раза)

Седален святителя по полиелее, глас 4-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же. Степенна – 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен святителя, глас 4-й: «Честна́ пред Го́ сподем смерть преподо́ бных Его́»; стих: «Что возда́ м Го́ сподеви о всех, я́ же воздаде́ ми?». Евангелие святителя. По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами святителя Феофа́ на...». Стихира святителя, глас 6-й: «Излия́ ся благода́ ть...».

гла́ с 6: Излия́ ся благода́ ть во устне́ х твои́ х, святи́ телю Феофа́ не, / Богоявле́ ния вои́ стинну пропове́ дник в земли́ росси́ йстей яви́ лся еси́, / писа́ ньми бо твои́ ми вся́ у́ чиши ве́ ровати// в Тро́ ицу, во еди́ ном Божестве́.

Каноны: Богородицы со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и святителя на 8. Катавасия «Отверзу уста моя...». По 3-й песни – седален святителя, глас 8-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен, глас тот же (см. в Минее общей, гл. 10, л. 59 об., в седальнах по полиелее): «Небе́ сную дверь и ковче́ г...». По 6-й песни – кондак и икос святителя, глас 4-й. На 9-й песни поем «Честнейшую».

По 9-й песни «Достойно есть» не поется. Светилен святителя (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен. Примечание. Богородичен для светильна святителя можно заимствовать из Минеи общей (см. гл. 10, л. 62 об.): «С Бо́ гом на Тя...».

«Всякое дыхание...» и хвалитные псалмы. На хвалитех стихиры святителя, глас 7-й – 4 (первая стихира – дважды). «Слава» – святителя, глас тот же: «Благоче́ стия му́ дрый пропове́ дниче...», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших (по выбору).

гла́ с 7: Вся́ кое дыха́ ние да хва́ лит Го́ спода./ Хвали́ те Го́ спода с небе́ с, / хвали́ те Его́ в вы́ шних.// Тебе́ подоба́ ет пе́ снь Бо́ гу.

Хвали́ те Его́ вси́ а́ нгели Его́, / хвали́ те Его́ вся си́ лы Его́.// Тебе́ подоба́ ет пе́ снь Бо́ гу.

Сти́ х: Хвали́ те Его́ на си́ лах Его́, / хвали́ те Его́ по мно́ жеству вели́ чествия Его́.

Возсия́ на́ м Богоуго́ дное житие́ твое́, святи́ телю о́ тче Феофа́ не, вы́ шинский затво́ рниче, все́ плотско́ е мудрова́ ние ду́ ху повину́ л еси́, моли́ ся о на́ с, соверша́ ющих свяще́ нную па́ мять твою́, да спасе́ т Госпо́ дь ду́ ши на́ ша.

Сти́ х: Хвали́ те Его́ во гла́ се тру́ бнем, / хвали́ те Его́ во псалти́ ри и гу́ слех.

По́ двигов и́ ноческих и воздержа́ ния зерца́ ло, любве́ же и смире́ ния сокро́ вище неистощи́ мое яви́ лся еси́, о́ тче Феофа́ не, те́ мже чту́ ще святу́ ю па́ мять твою́, венча́ вшаго тя́ Христа́ прославля́ ем, Его́ же усе́ рдно моли́, да спасе́ т ду́ ши на́ ша.

Сла́ ва, гла́ с то́ йже: Бла́ гоче́ стия му́ дрый пропове́ дниче, правосла́ вия изря́ дный Богосло́ ве, изъясня́ л еси́ лю́ дем та́ йны жи́ зни духо́ вныя, и та́ ко мно́ гия к ве́ ре в триеди́ наго Бо́ га приве́ л еси́, те́ мже чту́ ще святу́ ю па́ мять твою́, Богоно́ сне о́ тче Феофа́ не, ку́ пно с тобо́ ю взыва́ ем: Тро́ ице Свята́ я, Бо́ же на́ ш, сла́ ва Тебе́.

И ны́ не, гла́ с то́ йже: Яже еди́ на невмести́ маго прии́ мши, и ро́ ждши Бо́ га Сло́ ва воплоще́ нна, моли́ спасти́ ся душа́ м на́ шим.

Великое славословие. По Трисвятом – тропарь святителя, глас 8-й. «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Иже нас ра́ ди...».

гла́ с 8: Правосла́ вия наста́ вниче, / благоче́ стия учи́ телю и чистоты́, / вы́ шинский подви́ жниче, святи́ телю Феофа́ не Богому́ дре, / писа́ ньми твои́ ми сло́ во Бо́ жие изъясни́ л еси́ / и все́ м ве́ рным пу́ ть ко спасе́ нию указа́ л еси́, // моли́ Христа́ Бо́ га спа́ сти́ ся душа́ м на́ шим.

Сла́ ва и ны́ не, гла́ с то́ йже: Иже на́ с ра́ ди рожде́ йся от Де́ вы, / и распя́ тие претерпе́ в, Благи́ й, / испрове́ ргий сме́ ртию сме́ рть, / и воскресе́ ние явле́ й я́ ко Бо́ г, / не пре́ зри я́ же созда́ л еси́ руко́ ю Твое́ ю, / яви́ человеколю́ бие Твое́, ми́ лостиве./ Приими́ ро́ ждшую Тя́ Богоро́ дицу, моля́ щуюся за ны́, // и спаси́, Спа́ се на́ ш, лю́ ди отчаянныя.

На часах – тропарь и кондак святителя.

 

 

На Литургии По входе – тропари и кондаки: В храме Богородицы – тропарь храма, тропарь святителя. «Слава» – кондак святителя, «И ныне» – кондак храма.

глас 4: Днесь спасения нашего главизна, / и еже от века таинства явление, / Сын Божий, Сын Девы бывает, / и Гавриил благодать благовествует, / тем же и мы с ним Богородице возопиим: / радуйся, Благодатная, / Господь с Тобою.

гла́ с 8: Правосла́ вия наста́ вниче, / благоче́ стия учи́ телю и чистоты́, / вы́ шинский подви́ жниче, святи́ телю Феофа́ не Богому́ дре, / писа́ ньми твои́ ми сло́ во Бо́ жие изъясни́ л еси́ / и все́ м ве́ рным пу́ ть ко спасе́ нию указа́ л еси́, // моли́ Христа́ Бо́ га спасти́ ся душа́ м на́ шим.

СЛАВА, гла́ с 4: Богоявле́ нию тезоимени́ тый, святи́ телю Феофа́ не, уче́ ньми твои́ ми мно́ ги лю́ ди просвети́ л еси́, со а́ нгелы ны́ не предстоя́ престо́ лу Святы́ я Тро́ ицы, моли́ непреста́ нно о все́ х на́ с.

И НЫНЕ, глас 8: Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти раби Твой, Богородице, / но яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: // радуйся, Невесто Неневестная.

Прокимен, аллилуиарий и причастен – святителя.

Прокимен, глас 1: Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум.

Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Первоначальный контроль системы управления качеством на предприятии и первоначальные испытания | Охарактеризовать рынок капитала: понятие и равновесие, процентный доход




© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.