Студопедия

Главная страница Случайная страница

Разделы сайта

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Advertising






КОНТОРОЛЬНОЕ ЗАДАНИЕ 3

Чтобы правильно выполнить задание 3, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка по рекомендованному учебнику:

1.Граматические функции и значения слов that, one, it.

2.Пассивный залог (The Passive Voice) видовременных форм Indefinite, Continuous, Perfect.

3.Функции глаголов to be, to have, to do.

4.Простые неличные формы глагола. Инфинитив в функции а) подлежащего, б) составной части сказуемого, в) определения, г) обстоятельства цели.

5.Бессоюзное подчинение в определительных и дополнительных придаточных предложениях.

Используйте образцы выполнения упражнений.

 

ОБРАЗЕЦ ВЫПОЛНЕНИЯ 1 (К УПР. I)

 

Present Perfect Passive

The main question has already been discussed. Главный вопрос уже обсудили.

 

Present Indefinite Passive

His scientific work is much spoken about. О его работе много говорят.

 

 

ОБРАЗЕЦ ВЫПОЛНЕНИЯ 2 (К УПР. II)

 

1. It is necessary to use the latest means of control in industry.   2. One should agree that experiment was of great importance for our research.   3. It is hydrogen that will be the main source of energy in the car of the future. Необходимо использовать в промышленности новейшие средства контроля. Следует согласиться, что тот эксперимент имел большое значение для нашего исследования. Именно водород будет основным источником энергии в автомобиле будущего.

 

ОБРАЗЕЦ ВЫПОЛНЕНИЯ 3 (К УПР. IV)

 

1. What is the name of the book you are reading? 2. The region we must explore possesses great natural wealth. Как называется книга, которую ты читаешь? Район, который мы должны исследовать, обладает огромными природными ресурсами  

ВАРИАНТ 1

I. Перепишите следующие предложения, определите в каждом из них видовременную форму и залог глагола сказуемого (см.образец). Переведите предложения на русский язык.

1. When much material had been looked through and some problems hag been solved, the article was published.

2. Electric cars will be widely used in future.

3. Today plastics are being applied for car bodies (корпус автомобиля).

4. This lecture is listened to with the great interest.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их не русский язык, обращая внимание на различные значения слов it, one, that.

1. It is proved that light needs time to travel any distance.

2. One must take part in scientific work.

3. Specialists consider that in future city transport will reject gasoline.

 

III. Перепишите предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на разные значения глаголов to be, to have, to do.

1. You have to listen to records to improve your pronunciation.

2. This material does not possess elastic properties.

3. Scientists had to create new material for the industry.

4. The exam was to start in the morning.

 

IV. Перепишите предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на бессоюзное подчинение.

1. We know electricity produces heat.

2. The new materials the chemists developed were used in the space technology.

 

V. Перепишите предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.

1. It is necessary for the specialist to know a foreign language.

2. The Russian scientists were the first to construct and launch the space rocket.

3. Our idea was to design a new device for automatic control.

4. To increase the productivity of labour one must use the methods we have just described.

 

VI..Прочитайте и устно переведите на русский язык с 1-го по 6-ый абзацы текста. Перепишите и письменно переведите 1, 2, и 6-ой абзацы. Письменно ответьте на вопрос после текста.

 

Advertising

1. Advertising is a message to promote a product, a service, or an idea. The purpose of most advertising is to sell products or services. Advertising plays a key role in the competition among business for the consumer’s money. In many businesses, the role of sales depends largely on the amount of advertising done.

2. Manufacturers advertise to persuade people to buy their products. Large firms also use advertising to create a favorable image of their company. The company can advertise in many ways depending on how much it wishes to spend, and the size and the type of the target audience. If the company wants to enter the market or launch a new product, it often starts an advertising campaign.

3. Such campaigns are usually very successful because people learn about new product or service.

4. There are different advertising: newspapers, television, direct mail, radio, magazines, outdoor signs and other ways.

5. Television is the chief medium used by advertisers. In the USA 100 largest advertisers spend on average 75 per cent of their advertising budgets on television. Food companies spend about 80 per cent on television, and candy, snack, and soft drink companies spend about 85per cent.

6. Advertising on TV is often criticized. People don’t like it when programs are interrupted every fifteen minutes. In Russia TV advertising generates $300 million a year. Of course, advertising revenues are important, but there are international norms which recommend advertisement breaks every 45 minutes. These days outdoor advertising is popular in Moscow. Many people think it makes the city more beautiful. It is especially widely used by car manufactures, clothing and telecommunications companies. Such advertising attracts wide audience and is cost-effective.

 






© 2023 :: MyLektsii.ru :: Мои Лекции
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав.
Копирование текстов разрешено только с указанием индексируемой ссылки на источник.